Шефът на Citroen за бъдещето на колите: по-малки, по-леки, по-забавни

Венсан Кобе наля още вода в теорията си за края на SUV заради преминаването към електричество

,
Citroen My Ami Tonic

, Citroen

Citroen My Ami Tonic

П рез миналия месец шефът на Citroen Венсан Кобе предизвика много полемика с изявлението, че SUV и кросоувърите са към края си заради преминаването към е-коли.

Аеродинамичните форми ще изтикат кубообразните - това е есенцията на теорията на боса. На първите се залага в търсене на пробег.

Кобе продължава в този дух пред Autocar.

Преходът към електрически автомобили ще увеличи значително значението на аеродинамиката, каза той, говорейки за „свят след SUV“.

Ако трябва да бъда честен, независимо каква е колата ви в сегашния свят на ДВГ, просто увеличете резервоара, и докато покупателната ви способност надвишава цената на бензина, защо да се притеснявате? Това се отнася за 30-50 процедна от хората, каза Кобе. - В изцяло електрическия свят губите автономност поради аеродинамиката, така че връзката е много по-силна. И всичко, което е високо или квадратно, е с предизвестен край.“

Кобе също така предлага нови методи за данъчно облагане на превозни средства, предназначено срещу по-тежки, по-големи коли. Такава мярка също би могла допълнително да застраши бъдещето на SUV.

Аз съм напълно убеден, че ще има някаква форма на регламент, директива или стимул за намаляване на теглото и размерите на батериите“, добави той. - Сега във Франция, ако купите електрическа кола и тя тежи повече 2,4 тона, нямате право на стимули“.

Мениджърът предполага, че в крайна сметка тази граница може да падне до 1,8 тона.

„Така че, ако започнете да говорите за по-малко от два тона и по-малко от 60 кВч или 70 кВч, тогава SUV ще пострадат значително“, аргументира се Кобе.
 Citroen Oli

Citroen

Citroen Oli

Поради това той е убеден, че производителите ще се стремят да правят автомобили, които са по-леки, по-ниски и предлагат по-ефективни форми, вместо да свалят килограми от обемистите SUV с прави ръбове.

Ако се намали теглото с 50 кг, въздействието е почти нулево. Но ако подобря аеродинамиката или ефективността на задвижването, ефектът върху пробега е много, много голям”, рече изпълнителният директор на Citroen.

Намаляването на тегло с алуминий, вместо да се използва стомана, е скъпо начинание, каза още Кобе. И дава за пример леката обработена картонена каросерия на неотдавнашната концепция на Citroën Oli.

Citroen SUV Венсан Кобе Citroen Oli