Hyundai RN24 е основата за бъдещи спортни електрически модели

Hyundai Ioniq 5N показа в какво може да се превърне един електромобил, но новата концепция е основа за още по-агресивни и потентни спортни електромобили, които да чакаме от Hyundai

Пламен Георгиев,
Hyundai RN24

Hyundai

Н а събитието N Day 2024, N подразделението на Hyundai представи RN24 - „подвижна лаборатория“ от следващо поколение, демонстрираща бъдещите възможности на високопроизводителните електрически автомобили.

В качеството си на следващото поколение от Rolling Labs на Hyundai N, RN24 е най-новото попълнение в иновативната серия от тестови автомобили, които преодоляват разликата между технологиите в моторните спортове и серийните модели N.

Започнали със серията RM (Racing Midship) през 2012 г. и включващи електрически автомобили като RN22e и N Vision 74, Rolling Labs служат като изпитателни стендове за високоефективни технологии.

RN24 показва визията на N за близкото бъдеще. Вдъхновен от желанието да побере най-мощния задвижващ агрегат за електромобили във възможно най-малкия пакет, Hyundai N прилага система за силова електроника (СЕ) с два двигателя на IONIQ 5 N с 650 к.с. Тя е инсталирана в компактно шаси, вдъхновено от Световния рали шампионат, в резултат на което е създаден компактен, лек и пъргав електрически автомобил, предназначен за N-ентусиастите.

RN24 не е само тестови концептулен модел, а е платформа за започване на нови разговори за следващото поколение високоефективни електрически автомобили.

Hyundai

RN24 се задвижва от системата PE от платформата E-GMP на IONIQ 5 N. Преработеният акумулаторен пакет запазва капацитета от 84 kWh на серийния модел, но позволява по-късо междуосие с 340 мм, което го свежда до размерите на сегмент B, съпоставими с хибридния конкурент на Hyundai Motor i20 N Rally1 в Световния рали шампионат (WRC).

Системата на шасито на RN24 се отличава с новоразработена настройка на окачването в стил WRC с амортисьори за рали и подрама с висока твърдост.

Hyundai

RN24 е оборудван със системата WRC Powertrain Drive Control Logic. Тя дава възможност на водачите да регулират мощността на PE, нивото на ускорението, нивото на рекуперативните спирачки и баланса на мощността на PE с помощта на бутони на волана. Освен това ефективността на охлаждане на батерията и двигателите на RN24 е осигурена чрез модификации на усъвършенстваната система на IONIQ 5 N, а допълнителната пъргавина е постигната чрез по-бърза настройка на кормилното управление, която осигурява реакция на ниво рали автомобил.

Сред многото авангардни технологии от моторни спортове, приложени в RN24, контролът на въртящия момент на двигателя в режим Rally е ключов отличителен белег. Подобно на системата за задвижване на четирите колела на Hyundai N, използвана в i20 N Rally 1, тази настройка помага за оптимизиране на разпределението на въртящия момент към четирите колела. Ефективността на механичната технология на i20 N Rally 1 се симулира от електронния контрол на въртящия момент на двигателя „Rally Mode“ на RN24.

Hyundai Hyundai RN24