Hyundai разкри дизайна на електрическия Ioniq 6

Компанията за момента разкри само коефициента на челно въздушно съпротивление, който е доста впечатляващ, което може да се каже и за дизайна

Hyundai Ioniq 6

Hyundai

Hyundai свали покривалото от втория член на Ioniq гамата си. Подобно на Ioniq 5, който пренесе в серийно производство визията на 45 concept, сега Ioniq 6 показа елегантен дизайн, копиращ в голяма степен линиите и формите на концепцията Prophecy от март 2020 г.

Hyundai

Този факт винаги е бил впечатляващ, защото предполага изключително смели форми. Точно такъв е случаят и сега, като най-впечатляващ е профилът на модела с този дъгообразен покрив и много ниско свалена задница, оформена с два малки спойлера. Мнозина сравниха дизайна на задната част с Porsche 911, но това не го виждам като нещо лошо, напротив.

Hyundai

Асиметричните джанти, камерите вместо странични огледала и скритите дръжки на вратите са другите елементи, изпъкващи в профила на модела. Непроменени спрямо концепцията са и светлините Parametric Pixel, които Hyundai планира да внедри в цялата гама на Ioniq. Малкият спойлер на задното стъкло също се свързва като визия с Porsche, който свети през цялата си широчина, което важи основните светлини. Всичко тук е наистина впечатляващо като дизайн.

Hyundai

Дизайнът на интериора също е много модерен, като всичко е концентрирано около два 12-инчови сензорни екрана, обединена в един блок. В двата края на арматурното табло има по още един екран, на които се следи картината от страничните камери. Тук дизайнът е изключително изчистен, но в същото време и много иновативен. Със сигурност подобна смела дизайнерска концепция в момента липсва на пазара. Амбиентното осветление допълнително подсилва това впечатление.

Hyundai

Като технология не бе разкрито нищо. Знае се, че моделът стъпва на платформата E-GMP, която стои и в основата на Ioniq 5. Това значи, че може да очакваме подобни като параметри батерии и мотори, но при коефициент на челно въздушно съпротивление от само 0,21 (0,288 при Ioniq 5), новият модел вероятно ще е с по-голям пробег.

Затова може да се очаква версия с 228 к.с. и 350 Нм с монтиран отзад електромотор, както и 324 к.с. и 605 Нм с два електромотора. Естествено, архитектурата е 800-волтова.

електромобили в България Hyundai Ioniq 6 Hyundai