Hyundai регистрира печалба за първите три месеца на тази година, при това с 4 процента повече спрямо същия период на миналата година, предаде “Ройтерс”.
Което е истински лукс в сравнение с други производители, засегнати от проблемите, произтекли от войната в Украйна.
До 31 март нетната печалба на корейския концерн е 1,37 трилиона вона (местната валута или 1,11 милиарда долара), докато през 2021 г. е била 1,32 трилиона вона, според Refinitiv SmartEstimate.
По мнението на анализатори причина за това е слабият вон, оказал се “гориво” за Hyundai, елинимирайки недостига на чипове, високите цени на суровини и горива, затворения завод в Русия, инфлацията и т.н.
Вонът се е сринал със 7 на сто спрямо долара, което е най-лошият му резултат за близо две години.
За следващия период обаче това може и да не се случи, като прословутите вече препятствия пред целия автомобилен бранш може и да застигнат корейския гигант, предупреждават експерти.
Към тях се прибавят и затворените заради пандемията заводи в Китай. Конкретно Hyundai е засегнат за доставки на части и компоненти.
Друг фактор е спреният на 1 март завод край Санкт Петербург в Русия. Компанията искаше да продължи производство, но липсата на компоненти наложи на преустановяване на работа. Отделно страната забрани износа. Не е ясно кога ще бъде решен проблемът и как.
Hyundai не е е компаниите, които разглеждат перспективата за трайно напускане на Русия. Тя е №2 сред чуждестранните марки като пазарно присъствие там - след Renault.
Очаква се Hyundai да обяви подробни резултати в понеделник. Вчера стана ясно, че е един от малкото производители с ръст в Европа, макар и само с 0,5 на сто спрямо март 2021 г. Причината за малкото увеличение е именно затвореното предприятие в Петербург.