К итайските електрически автомобили стават все повече във всички показатели – брой производители, брой модели, брой екземпляри на пътя. Те се подобряват значително, но според Honda са скучни и се нуждаят от по-дързък дизайн.
Това казва Дайсуке Цутамори, генерален мениджър и креативен дизактор на дизайна на дивизията e-mobility на Honda в интервю за Automotive News Europe. Според него има какво да се желае от дизайна на китайските електрички, особено седаните.
„В Китай виждаме много подобрение на дизайна на тези коли, но е много повърхностен. Подобрен, но повърхностен. Honda иска да направи нещо, което е по-просто, по-съществено“, казва Цутамори.
Той дава за пример наскоро представения 0 Series Saloon. Концептуалният модел на Honda ще стане реалност в САЩ през 2026 г. Цутамори казва, че това е кола, която има „wow фактор“ и ще я отличи от останалите и ще я направи разпознаваема. В друго интервю за Autocar, дизайнерът на колата, Тошинобу Минами казва, че серийната версия ще запази 90% от визията на прототипа.
Колата използва елементи и от прототипа Kiwami на Honda от 20023. Цутамори казва, че Saloon надгражда това и показва новата посока на дизайна на Honda. Можем да очакваме, че всички модели от 0 Series ще следват подобен дързък дизайн.
Със сигурност серийната версия ще има друго име. Минами намеква, че финалното решение за името все още не е взето, като се обсъждат различни идеи.