Н овият ID.7 е определян от всички като реален наследник на Passat, но той е това, което липсва на Volkswagen от изчезването на Phaeton – истинска лимузина. Макар да е с цели 214 мм по-къс от „колесницата“, ID.7 е със само 30 мм по-кратко междуосие, като по този начин си съперничи с Phaeton по вътрешно пространство и комфорт.
Новият Volkswagen ID.7 дебютира официално снощи на родна земя, но CarMarket.bg бе сред първите медии, които имаха възможността да тестват модела по време на международния му тест драйв миналия ноември. Затова и имаме смелостта да го сравняваме с Phaeton, а не както всички останали с Passat, от който е по-дълъг с 43 мм.
Премиерата на ID.7 бе съпроводена от светлинно шоу, три изложени експоната, а за клиентите на марката имаше и втора изненада: успоредно с ID.7 бе показан и фейслифтът на VW T-Cross, който също вече е на родна земя.
Иначе Volkswagen ID.7 се отличава с коефициент на въздушно съпротивление от 0.23, колкото е и на Tesla Model 3. Моделът разчита на батерия с капацитет 77 kWh (нетен). Тези два факта му позволяват да изминава с едно зареждане до 621 км. Задвижването е поверено на новия мотор АРР 550, задвижващ задните колела, чиято мощност е 286 к.с. и 545 Нм.
Максималната мощност на зареждане на ID.7 достига 175 kW. На такава станция моделът ще си набави достатъчно ток за 200 км в рамките на 10 минути, докато от 10 до 80% батерията ще се зареди за 28 минути.
У нас стартовата цена на електрическия автомобил започва от 115 хиляди лева с ДДС.