Renault Group очаква да загуби френските субсидии за произвежданата в Китай Dacia Spring, ако правителството на Емануел Макрон ревизира бонусната система.
Spring, произвеждан в Китай от JMEV, партньор на Renault Group, е голям успех за Dacia с реализирани 42 000 продажби до септември. Това е най-евтиният електромобил в Европа, чиято стартова цена във Франция е 21 000 евро, а със субсидиите пада под 16 000 евро.
Половината от продажбите на Spring са във Франция. Купувачите на електромобили до 47 000 евро получават бонус от 5000 евро, освен това има и субсидии за връщане на старт автомобил, насочени към по-бедните домакинства.
Напомняме, че ЕС стартира разследване на китайската политика за субсидиране на родните EV производители, опасявайки се, че европейският пазар може да бъде наводнен от по-евтини е-модели от Китай.
Френското правителство действа по-решително, обявявайки, че ще взима под внимание общия въглероден отпечатък, оставян от автомобила – ход, насочен към Китай, където по-голямата част от енергията се добива от въглища.
Очакванията на босът на Dacia е Spring да загуби субсидията. Но това може би няма да засегне толкова силно модела. Аз имах възможността да го видя скоро в най-високото му ниво на оборудване – Extreme, с по-мощен електромотор, но сега става ясно и друго. Тиери Пиетон, финансовият директор на Renault Group, споделя, че се работи по нова версия на Spring с „подобрена ценова позиция”, която ще бъде лансирана в края на първото тримесечие на 2024 г.