И зглежда това е поредният електрически стартъп, който скоро може да отпадне от играта. Поне финансовите му резултати говорят за подобен изход, макар от компанията да твърдят, че през тази година ще излязат на печалба.
През миналата година Canoo е заработил $886 000, но е похарчил двойно за пътувания на изпълнителния си директор с частен самолет. Има и лъч надежда в ситуацията, тъй като през 2022 г. печалбата е била… $0, загубите – $487 млн., докато през миналата последните та са съкратени на $302 млн.
Предадените на клиенти коли миналата година са… 22, един от тези клиенти е NASA.
Стартъпът предвижда, че през тази година ще заработи между $50 и $100 млн., но много далеч от очакванията на анализаторите.
И тук стигаме до интересната част. През 2023 г. Canoo е похарчила $1,7 млн. за пътуванията на своя шеф Тони Акила с частен самолет. За услугата е била наета Aquila Family Ventures, компания, собственост на изпълнителния директор Акила (Aquila). Нещо повече, Tech Crunch пише, че през 2021 и 2022 г. на същата компания са били платени съответно 1,8 млн. и 1,3 млн. щатски долара за същата услуга, да вози Акила до различни точки на света.
Но схемата не спира дотук, през 2023 и 2022 г. въпросната Aquila Family Ventures е получила от Canoo съответно $1,7 и 1,1 млн. за услуги и поддръжка на офисите в Джъстин, Тексас.
Звучи като позната схема, нали.
Иначе борсите въобще не са впечатлени от обещанията на Canoo, от началото на годината борсовата цена на акциите на марката падна със 70%. Ще сподели ли съдбата на Fisker?