BMW Group вече експлоатира втора поточна линия за електрически мотори в Динголфинг, като произвежда вече и ново поколение батерии за плъг-ин хибриди.
Електрическото задвижване, което BMW нарича “пето поколение”, се произвежда в Динголфинг от 2020 г., първоначално за iX3. Производство бе разширено преди лансирането на iХ и i4, които също използват въпросното пето поколение синхронни мотори.
Производителят не посочва точно колко електромотора може да произвежда с втората линия. В малко по-завоалирани (и не абсолютно точно) обобщение се казва, че с „производството на високоволтови батерии за плъг-ин хибриди от последно поколение”, капацитетът за производство на електрически задвижващи трактове надхвърля 500 000 годишно.
Това не означава директно 500 000 автомобила, тъй като iX (който се предлага само със задвижване на четирите колела) и i4 (който е 4х4 във версията M50) разчитат на два мотора. Същото ще е и с новия i7, който ще се предлага само с два електромотора.
Заводът вече има общо 14 поточни линии за батерийни модули, високоволтови батерии и електромотори. „Наблюдаваме високо търсене за електрическите модели на BMW по света”, заявява Маркус Фолбьомер, оглавяващ производството на e-drive.
То е ситуирано в хале 02.20, точно до завода за производство на автомобили. Там се прави iX, а скоро ще започне да се произвежда и i7.
През първото тримесечие на 2022 г. продажбите на електрифицирани автомобили са се увеличили с 28% до 89 669 бройки. Продажбите на изцяло електрически автомобили се удвояват до 35 289 единици (2021 г.: 14 161 автомобила/+149,2%). До 2025 г. компанията се стреми да има повече от 2 млн. напълно електрически автомобила по пътищата. И още през тази година ще бъдат произведени 15 изцяло електрически модела – включително предсерийни автомобили, покриващи около 90 % от настоящите сегменти.