К акто вече бе обявено през май, Audi Group планира да има 30 електрифицирани модела до 2025 г., като 20 от тях ще са изцяло електрически. До края на този период марката се надява да постигне 40% дял на е-колите и хибридите в общия микс на продажбите. Плановете на компанията предвиждат инвестирането на приблизително 37 млрд. евро в изследване и развитие, както и в имущество, заводи и оборудване в следващите пет години.
“Със стратегията ни Consistently Audi ние ускоряваме пътната ни карта за електрификация. Нашата инвестиционна стратегия взима предвид всичко това,” коментира Александер Сейц, член на борда на директорите, отговарящ за финансите, Китай и правната страна на бизнеса. „До 2024 г. ще инвестираме около 12 млрд. евро в електрификация, повече от когато и да било друг път.”
Тези инвестиции са само част от стратегията Planning Round 68 на VW Group, който в средата на ноември реши да налее общо 33 млрд. евро в е-мобилност до 2024 г. Тези планове увеличават инвестицията за периода 2020 – 2024 г. с 10%, което ще рече, че за тези четири години са предвидени да бъдат похарчени почти 60 млрд. евро за е-мобилност, хибридизация и дигитализация на моделната гама на концерна.
Настоящите бюджетни планове на марката ще засегнат работната сила и заводите в Германия. Преди няколко дни писахме, че компанията е постигнала споразумение с профсъюзите за освобождаването на 9500 работници до 2025 г., като ще бъдат открити 2000 нови работни места за висококвалифицирани служители, повечето от които в сферата на е-мобилността.
Явно Audi се приспособява към спада на продажбите в най-развитите за марката пазари. Производственият капацитет на заводите в Инголщат и Некарсулм ще бъде намален с около четвърт до съответно 450 000 и 225 000 бройки годишно, като само две трети от заводите на марката са натоварени на пълен капацитет.
Благодарение на снижаване и оптимизиране на разходите, Audi очаква около 6 млрд. евро в плюс към печалбата до 2029 г.
По 1150 Octavia дневно от завода в Чехия