Е дна от основните тактики за „мотивиране“ на електрическия преход е повишаването на данъците и еко нормите. Те дават резултат, като Abarth обяви, че преминава изцяло към електрически коли и вече няма да предлага коли с ДВГ.
Новината съобщава Гаетано Торел – ръководител на европейската дивизия на Fiat и Abarth. Той отбелязва пред Autocar, че основната причина за решението са високите данъци в Европа.
„Ако правиш спортен хечбек с ДВГ, който има 180g/km емисии и си в Италия, трябва да плащаш пътен данък между 1000 и 2000 евро всяка година. Честно ли е, когато мога дам на клиентите електрически спортен хеч, който се държи по същия начин, има същото ниво на удоволствие и еквивалентна производителност? И е на същата цена? Мисля, че е по-добре да предлагаме електрически коли“, казва Торел.
И е категоричен, че не се предвиждат хибриди. „Трябва да останем верни на ДНК-то на Abarth и двигателят, който е в новия Fiat 500, е микрохибрид, който не позволява да се извлече достатъчно мощност, за да направим истински Abarth, така че няма да е възможно“, коментира той.
Abarth няма да прави и собствени коли. „Основателят Карло Абарт никога не е правил кола от нулата. ДНК-то на Abarth е да вземем конвенционална кола, да я направим по-мощна и да е достъпна. Искаме да запазим това ДНК, така че не планираме самостоятелен Abarth в обозримо бъдеще“, допълва Торел.
Какви тогава са плановете на бранда? Зависи от това какво ще предложи Fiat. Една от идеите е SUV, който да е базиран на очаквания от Fiat модел през 2027 г. До тогава ще има по-компактни предложения.