П онякога превръщането на една концепция в реален автомобил може да изглежда като цяла вечност, в този случай – цели две десетилетия. Оригиналът VW Microbus Concept се появява за пръв път през 2001 г. Същата година дебютира и Nissan Skyline GT-R. На японците им трябват шест години, за да изкарат GR-R (R35) през 2007 г., докато Volkswagen минава през още три концепции, за да видим миналата седмица новия ID.Buzz.
През това време в България имаше пет президентски избори, а част от гласоподавателите дори не са били родени през 2001 г., да не говорим, че въобще и не са виждали хипи оригинала.
Volkswagen Microbus Concept
Забравете за ксеноновите фарове и атмосферен V6 двигател с 231 к.с. на Microbus. Вместо това тук обръщаме внимание на изчистения дизайн, прибиращите се дръжки на вратите, тънките задни светлини и сензорния екран на системата за забавление.
През лятото на 2002 г. от компанията обявиха, че ще създадат серийна версия на този концепт, но така или иначе това не се случи. Досега.
Volkswagen Bulli Concept
Но явно VW не изоставя идеята и през 2011 г. представя в Женева Bulli, чието име идва от прякора на оригинала Type 2. Този концепт е значително по-късно (3960 мм) от Microbus (5000 мм), като вече е за петима, а не със седем места. Макар и малък на размери, идеите са големи: идеи за електрическо задвижване.
Bulli е снабден с малък електромотор с мощност 113 к.с., черпещ енергия от литиево-йонна батерия с капацитет 40 kWh.
Volkswagen Budd-e Concept
Пет години по-късно все още няма и знак за сериен модел, но VW продължава да работи и показва Budd-e, друг 5-местен електрически миниван, представен този път на изложението CES 2016 в Лас Вегас. Този път мощността на двата електромотора е 302 к.с., като компанията казва, че моделът бипредложил 375 км пробег.
Volkswagen ID Buzz Concept
Година по-късно, на изложението NAIAS в Детройт идва I.D. Buzz. Дизайнът на тази концепция е много подобен на серийния модел, който бе представен тази седмица.
Volkswagen ID Buzz