А втомобилният коцерн Stellantis не споделя вижданията на повечето в индустрията, че колите с традиционни двигатели с вътрешно горене (ДВГ) имат много кратко бъдеще. Компанията прогнозира, че ще има още доста години, през които колите с ДВГ ще бъдат по пътищата, съобщава Autoblog.
Stellantis е третият по големина производител от гледна точка на продажби. Компанията казва, че ДВГ ще може да продължи да се използва поне до 2050 г.
Голяма заслуга затова ще имат бъдещите синтетични горива. В момента много производители разработват подобни горива с идеята те да могат да се използват от ДВГ без допълнителни модификации.
Самите горива ще се произвеждат по екологичен начин с нулеви или минимални емисии. Някои разработки дори предвиждат драстично намаляване на емисиите и при използването на горивата в ДВГ.
„Мисля, че около 25% от автомобилите ни се използват и след 20 години. Затова използването на е-горива (новото име за синтетичните горива) е нещо много разумно“, казва Кристиан Мюлер, старши вицепрезидент на Stellantis за региона Европа, Близкия Изток и Африка.
Той казва, че Stellantis не се отказва от обещанието си от 2030 г. в Европа да продава само изцяло електрически автомобили. „Въпреки това, колите, които ще продадем с ДВГ през 2029 г., ще бъдат по пътищата и след 2 десетилетия. Трябва да се погрижим за тях“, казва Мюлер.
Той казва, че е-горивата се превръщат в много важно решение. Особено като се има предвид, че Европейският съюз разреши коли с ДВГ да се продават и след 2035 г., ако могат да използват синтетични горива.
Stellantis вече провежда тестове на е-горива с Aramco, като до момента е пробвала 24 от своите ДВГ, които е предлага в автомобили в Европа от 2014 г. насам. Всички те са без допълнителни модификации и работят добре.
Stellantis изчислява, че има около 28 млн. нейни автомобила в Европа, които са съвместими с е-горива още сега. Ако те започнат да използват тези горива, в периода 2025 г. – 2050 г. това ще намали CO2 емисиите в региона с 400 млн. тона.
Основното предизвикателство е намаляването на цените на е-горивата. Aramco казва, че може да започне масово производство на такива горива през 2025 г. А с увеличаването на наличностите и цените ще се понижат, като и ЕС предвижда по-ниски данъци в бъдеще за тези горива.