З аводът на BMW в Спартанбург е мястото, където се произвеждат Х-моделите на BMW, от Х3 до Х7. Това е най-големият завод на BMW в света.
На площ от 2,1 млн. кв. м работят 11 000 човека, които произвеждат по 1500 коли дневно, от които около 65% се изнасят към 120 пазара по света. През 2021 г. са изнесени 257 876 автомобила, чиято обща експортна стойност възлиза на над $10,1 млрд. През миналата година тук бяха произведени рекордните 433 810 Х-автомобила.
Естествено, все повече от тези автомобили се електрифицират (първоначално това са X3 xDrive30e X5 и xDrive45e), макар все още плановете за трансформация на производство към чисти електромобили да са на чертожната дъска.
От ноември тук ще започне производството на новия плъг-ин хибрид BMW XM със 740 к.с. – „новата рок звезда”, както шефовете на компанията го наричат.
Асо оставим автомобилите настрана за момент, веригите за доставки и експорт са тези, които разграничават Спартанбург от останалите заводи на марката. BMW се нанася тук в началото на 90-те, когато установената текстилна индустрия се изнася по посока Китай. Това значи, че има достатъчно обучена работна ръка. Уникалната инфраструктура на региона също е от огромно значение.
Летището на Гринвил е на 15 мин шофиране. След като BMW стъпва в района, то става международно, защото баварците се нуждаят от Boeing 747, който да превозва части.
От 2013 г. заводът има достъп до Inland Port Greer, достъп до който от завода има и по релси. По този начин са премахнати десетки хиляди камиони от пътя, които иначе биха били нужни, за да транспортират готовите SUV до пристанището за експорт. В момента Спартанбург получава по около 60 контейнера дневно и изпраща почти 200 обратно, пълни с автомобили.
Но камионите си остават основно средство за превоз. Успоредно с доставките по релсиа, дневно в завода пристигат по около 1300 камиони с доставки, като така през 300 портала за доставки постъпват по 7 млн. части. Около 80% от тях въобще не достигат до складовете, а се отправят директно към една от двете поточни линии, чиято дължина е около 1,6 км.
В халето, където се произвеждат Х3/4, работят около 2500 човека, броят им е двойно по-голям в по-старото хале, където върви асемблирането на Х5/6/7.