П ожарите на електрически автомобили са тема, която често привлича внимание. Според една от тезите, тези коли предизвикват пожари по-често. Анализ на в. Guardian обаче посочва обратното – рискът от пожар при електричка е дори по-нисък спрямо този при колите с традиционни двигатели.
Изданието е направило проучване, което е провокирано от два типа тези, които са насочени към електрическите автомобили. Първата е, че електрическите автомобили се палят по-лесно, а втората – че пожарите им носят повече щети.
Тезите влияят пряко на собствениците на електромобили. Вече има призиви във Великобритания те да плащат по-високи застраховки, за да покрият разходите за пожарите. Други предложения са дори и промяна на разпределението на паркингите с повече място между автомобилите, за да се намали рискът от прехвърляне на огъня.
Анализ на Центъра за енергийни и климатични проучвания обаче твърди обратното. „Всички данни досега сочат, че електрическите автомобили имат дори по-малък риск да се запалят от бензиновия им еквивалент. Просто има голямо количество пожари на дизелови и бензинови коли, които не биват съобщавани“, смятат от организацията.
Друг анализ на администрацията за обществена сигурност и подготовка за спешни случаи на Норвегия посочва, че отчита между 4 и 5 пъти повече пожари в бензиновите и дизеловите автомобили спрямо електрическите. А Норвегия е страната с най-голям дял електрички в света.
Трети анализ на Департамента по отбрана на Австралия е открил, че има 0.0012% риск от пожар на личен електрически автомобил. Същевременно, рискът за автомобил с ДВГ е 0.1%. Официалните данни на Tesla за САЩ пък твърдят, че за периода 2012 – 2021 г. броят пожари на нейните автомобили е 11 пъти по-нисък на километър спрямо всички коли.
Според професора от Университета на Нюкасъл Пол Крисчънсън, самите пожари от електрическите автомобили може да изглеждат по-интензивни, но всъщност за модерните коли, рисковете са много по-малко. И все пак, гасенето им си има своите особености и затова пожарникарите по света вече разработват различни подходи, за да намалят рисковете от повторно запалване и твърде бурно горене.