Е вропейските правителства са похарчили около 350 млн. евро за субсидиране на плъг-ин хибридите през 2022 г., но ново проучване на Технологичния университет в Грац, Австрия, оспорва тази инвестиция, тъй като намира част от тези PHEV модели за силно замърсяващи.
Екипът на университета е тестват три нови плъг-ин хибрида в реални условия в Грац. Те стигат до извода, че BMW 3-Series, Peugeot 308 и Renault Megane не успяват да постигнат обявения си пробег на ток по WLTP (дори първите два модела са далеч от него), следователно замърсяват много повече от обявените WLTP стойности, независимо дали батериите им са напълно заредени или не.
По дълъг 55 км градски маршрут, само Renault Megane PHEV се доближава до обявения пробег на ток, докато BMW 3-Series успява да постигне 74% от очакването, а Peugeot 308 изминава едва половината от пробега, който по заводски данни може да измине на ток.
On the commuter route each car polluted much more than its official rating:
— Transport & Environment (@transenv) February 8, 2023
❌ The BMW emitted 3x its rating
❌ The Peugeot emitted 20% more
❌ The Renault emitted 70% more
And this was only on a short round-trip route of 55km. pic.twitter.com/RMnjofPRtN
Поради тези причини и други, дори когато батериите на автомобилите са напълно заредени, екипът установява, че Megane замърсява 20% повече от обявеното, Peugeot отделя 70% повече вредни емисии, докато BMW – цели 300%.
Когато батериите се изтощават, резултатите стават още по-зле. Автомобилите отделят между 5 и 7 пъти повече вредни емисии. За високите стойности на замърсяване на плъг-ин хибридите организацията Transport & Environment тръби от години. И досега никой не се вслушва в тях, но това е важно, тъй като 71% от продадените в Европа PHEV се използват като служебни автомобили, като проучвания показват, че те се карат почти изцяло без заредени батерии.
Резултатите от проучването, макар и ограничени, дадоха нов довод на Transport & Environment да изискват от изпълнителната власт да промени начина на субсидиране на PHEV. Организацията казва, че най-малкото субсидиите трябва да се базират на реалните вредни емисии, които отделят моделите.
“Плъг-ин хибридите не трябва да се третират като автомобили с нулеви вредни емисии, дори и да разполагат с технология за „геозониране”. Данъците за частния и служебния плъг-ин хибрид трябва да се базират на реалното намаляване на CO2,” казва Анна Кражинска, мениджър в T&E. “Правителствата трябва да спрат да субсидират PHEV автопаркове, вместо това трябва да насърчат компаниите да използват електрически автомобили, които наистина не отделят вредни емисии.”