Mazda работи по технология, която ще е пробив в сферата на двигателостроенето. Тя би могла да намали разхода на гориво на двигател с вътрешно горене с до 30%, а оттам да понижи и вредните емисии. Технологията се нарича Homogeneous charge compression ignition (HCCI). С по-прости думи описана, системата компресира бензин и въздух в цилиндъра, докато се възпламенят, елиминирайки ролята на свещта. Този метод на възпламеняване на горивото кара бензиновия двигател да работи по подобен начин на конвенционален дизелов мотор.
Според Nikkei, новият двигател, който ще представи иновативната технология на света, ще бъде вграден във фейслифта на Mazda3. Него го очакваме да се появи през 2018 г. Моторът ще е част от гамата Skyactiv 2 технологии за понижаване на разхода на гориво. В същата статия се твърди, че HCCI в „тройката” може да направи разхода на гориво 30 км пробег с литър бензин.
За предимствата на Skyactiv 2 бе загатнато още през 2014 г., когато Мицуо Хитоми от Mazda разкри пред Automotive News, че новият двигател ще е с 30% по-ефикасен. В това интервю той казва: „Ако искаме драматично да подобри разхода на гориво, единственият път е чрез процеса на компресиране на гориво и въздух.”
Двигателят на Mazda ще е първият масов агрегат, въведен на пазара. Експерименти с технологията са правени и преди. Например, GM разработи концептуален двигател за Saturn и Opel през 2007 г., който подобряваше ефективността с 15% спрямо двигател с конвенционална възпламеняване. Екипите от Формула 1 също изучават концепцията, като тази версия се нарича Jet Ignition. Тя се разработва от доставчика на авто части Mahle. Той обаче комбинира компресирано възпламеняване със свещ в зависимост от това, кой метод ще работи по-добре в даден момент.
Четете още:
Ясни са финалистите в отделните категории в конкурса „Автомобил на 2017 година в България”
Ford Focus RS крие д-р Джекил и мистър Хайд в един образ (тест драйв)
Състезателната Tesla Model S спринтира до 100 км/ч за 2,1 сек