О бновените Giulia и Stelvio дебютираха, като основните промени са направени от дизайнерите, за да доразкрасят и без това супер атрактивните като визия италиански модели. Двата модела ще се предлагат през първото тримесечие на следващата година.
Не е правено кой знае какво, но с точните намеси е постигнат търсеният ефект. Фаровете са основната характеристика отпред. 3+3 светлините дебютират и в двата модела с нови Full-LED Adaptive Matrix фарове. Приликата с Tonale вече е много голяма, като те изкарват на преден план една от най-известните характеристики на марката, въведена с Alfa Romeo SZ Zagato и концепцията Alfa Romeo Proteo. Трите модула създават уникална визия, която се вписва идеално с леко видоизменената триъгълна радиаторна решетка.
Alfa Romeo Giulia и Stelvio
Конфигурацията на задните светлини също е модернизирана, като стъклата на LED светлините при Stelvio са прозрачни, докато тези на Giulia стоят „опушени”.
Най-съществената новост в интериора на двата модела е ревизията на приборното табло с историческия „телескопичен” дизайн. Той включва нов, напълно дигитален 12,3-инчони TFT екран. Той може да се конфигурира в три изгледа: Evolved, Relax и Heritage.
Технологията Non-Fungible-Token (NFT) е налична за новите Giulia и Stelvio. NFT се основава на концепцията за блокчейн картата, криптиран и непроменим цифров регистър, в която се записва основната информация за автомобила. NFT генерира сертификат, в който се записват основните данни през жизнения цикъл на колата. Той може да се използва като гаранция за висока остатъчна стойност.
Alfa Romeo Stelvio 2023
И двата модела продължават да се предлагат с технологията за задвижване на четирите колела Q4. В основата й е и Active Transfer Case (ATC), който следи сцеплението и реакциите от страна на водача, че да гарантира оптимално представяне. Системата Q4 позволява на Stelvio да изпраща цялата мощност към задните колела. Но при нужда до 50% от въртящия момент отива към предните колела само за 150 милисекунди.
При Stelvio Veloce може да се интегрира Q4 с Q2 механичен самоблокиращ се диференциал, който се предлага и при Giulia със задно.
За да отбележи въвеждането на пазара на обновените Giulia и Stelvio, Alfa Romeo представя специалната серия Competizione. Базирана на ниво Veloce и предлагана с всеки двигател, тази серия се отличава с ексклузивния сив металик Moon Light и червени спирачни дискове, прозиращи зад 21-инчовите джанти при Stelvio. В интериора е монтирана аудио система на Harman/Kardon, арматурното табло и седалките са тапицирани с кожа и червени контрастни шевове. Стандартно тук се предлагат Alfa Active Suspension и NFT.