П роучване, проведено на Острова, показа, за кросоувърите консумират повече гориво спрямо седаните, хечбеците и комбитата. Това е логично, тъй като носиш по-голямо тегло, в повечето случаи 4х4, по-голямо челно съпротивление, т.е. влошена аеродинамика.
При анализа се е взимал предвид средният годишен пробег и показателите за разход на гориво на кросоувърите и другите каросерии от съпоставими класове. Изводът е, че собствениците на SUV автомобила харчат до около 409 лири (около 915 лв.) повече за гориво спрямо собствениците на друг вид каросерия.
Според резултатите от проучването, средният годишен пробег на шофьорите в Англия възлиза на 15 611 км. Това ще рече, че собственик на компактен кросоувър, каквито са Renault Captur и Audi Q2, ежегодно харчи за гориво 1092 лири (2457 лв.), което е със 130 лири (292 лв.) повече спрямо собственици на автомобили от ранга на Ford Fiesta и Volkswagen Polo. Разликата е 11,9%.
Един клас по-нагоре влизаме при модели като BMW X1 и Volvo XC40, за които ежегодно се харчи по 154 лири повече спрямо седани и хечбеци от средния клас, каквито са Honda Civic и Volkswagen Golf. Собствениците на кросоувъри от ранга на Peugeot 3008 и Kia Sportage харчат с по 199 лири повече.
Разликата става по-голяма, ако изберете автомобил от ранга на Volvo XC90 и BMW X5. Собствениците на големите SUV-ове харчат по около 1561 лири (3512 лв.), което е с 409 лири повече спрямо собственика на BMW Серия 5.
Всичко това казва, че кросоувърите харчат повече, а оттам и замърсяват повече, а от друга страна собствениците им плащат повече за гориво.
Анализ: колко зелени са „зелените” автомобили