Б ританското издание Autocar се зарови дълбоко в статистиката и архивите, съставяйки рейтинг на най-продаваните автомобили в историята на всеки производител. В проучването на британците попадат над 60 модели от различни марки, като тук ще ви представим Топ 10 на най-продаваните модели в автомобилната история на всяка компания.
Toyota Corolla, от 1966 г. до днес: 45,5 млн.
Според Autocar, Toyota Corolla е най-продаваният автомобил в историята.
Ford F-Series, от 1948 г. до днес: 39 млн.
Това е най-популярното транспортно средство в САЩ. Той привлича янките с опростената си конструкция, размерите и достъпната си цена.
Volkswagen Golf, от 1974 г. до днес: 34,8 млн.
През 2013 г. Volkswagen произведе Golf №30 млн., като дълго време това бе най-продаваният модел в Европа. Тази година чакаме осмото поколение на модела.
Opel/Vauxhall Corsa, от 1982 г. до днес: 18,3 млн.
Името Corsa се появява за пръв път през 1982 г. на пазарите на континентална Европа. Във Великобритания моделът е познат като Nova. Съвсем скоро ще дебютира изцяло новата Corsa, която вече ще използва платформата на PSA.
Lada 2105, 1980-2015: 18 млн.
В Западна Европа моделът е познат като Riva, но от тази страна на Желязната завеса всички ние го познаваме като ВАЗ 2105.
Honda Civic, от 1972 г. до днес: 17,3 млн.
За пръв път моделът е представен през юли 1972 г. Именно заради този модел Honda успява да влезе в списъка на световните автомобилни производители. През 2018 г. моделът е четвърти по продаваемост в света, сочи статистиката на агенция Focus2Move.
Renault Clio, от 1991 г. до днес: 14,6 млн.
Петото поколение бе представено през март на салона в Женева, като в близките месеци ще влезе в търговската мрежа.
Hyundai Elantra, от 1990 г. до днес: 13,4 млн.
Вероятно това е най-изненадващото име в тази класация. Британското издание смята, че голяма част от успеха на този модел се дължи на отличното съотношение качество/цена.
BMW Серия 3, от 1975 г. до днес: 13,3 млн.
BMW Серия 3 традиционно е сред лидерите по продажби в своя клас. През октомври миналата годината дебютира седмото поколение на „тройката”, което ще ви представим съвсем скоро в детайли.
Oldsmobile Cutlass, 1961-1999 г.: 11,9 млн.
В САЩ Oldsmobile е пионер при въвеждането на различни системи в масово производство. Той за пръв път въвежда хромираните части, полуавтоматичната трансмисия (1937 г.) и нейната по-съвършена модификация – пълноценен „автомат” Hydra-Matic (1940).
В Германия откриха първия „електрически” аутобан