Инженерно изкуство: Bugatti разкри част от тайните на Tourbillon

Това е само началото на много амбициозен път за новата платформа

Мартин Дешев,
bugatti tourbillon

Bugatti

Bugatti започва нова страница в своята история. В началото на лятото компанията представи новата си хиперкола Tourbillon, като тя е създадена с цел да преследва върховите възможности на инженерството.

За Tourbillon е създадена изцяло нова платформа. Тя включва шаси, модернизиран двигател, множество технологии. Те всички предлагат впечатляващи характеристики още от сега, но амбицията на марката е да бъдат основата за много подобрения и развитие през следващите години.

Bugatti

„Постоянно мислим как да направим нещата още по-добре, как да създадем дизайн, който да е още по-красив от Chiron. Мислихме как да подобрим пропорциите, аеродинамиката и да подчертаем изживяването от шофирането“, казва Емилио Сцерво, главен технически директор на Bugatti Rimac.

Затова компанията решава да започне от нулата. Поставяйки празен лист пред себе си, тя вижда неограничени възможности. Всеки елемент е преосмислен, прегледан, преработен. Така Tourbillion идва при нас като изцяло собствен, уникален проект, който е още по-емоционален и динамичен.

Bugatti

Bugatti разказва, че всеки детайл е прецизиран. Атмосферният V16 двигател и комбинацията от три електромотора са „чудо на инженерството и пакетирането“. Изцяло новата платформа е максимално оптимизирана във всеки аспект.

Радиаторите са общо осем. Пет от тях са „стратегически разположени“ в предницата. Двата отстрани отвеждат въздух директно към двигателя. Централният в традиционната решетка „подкова“ е за охлаждането на интериора и електрическите компоненти.

Bugatti

Зад мястото за багаж отпред е и предната ос. Тя е електрическа, като има два електромотора, всеки по 335 к.с. Чрез тази конфигурация се осигурява задвижване на 4-те колела, както и динамично разпределение на въртящия момент за осезаемо подобрение на динамиката и стабилността.

Батерията е 24kWh, като е с Т-форма и е структурен елемент от монокока. Тя е разположена в средата, максимално ниско и осигурява 60 км. пробег само на ток. Заради нея седалките са фиксирани и вместо това се местят педалите и воланът. Така се пести още от теглото на колата.

Bugatti

Отзад е двигателят и третият електромотор. Размерите на V16-ката са толкова големи, че се е наложило да се разработи нов метод за закрепяне на агрегата и той е по-близо до пътниците. Променено е и мястото на резервоарите за гориво. Така е осигурено достатъчно място в интериора и за механиката, без да се налага увеличаване на дължината и междуосието.

Увеличена е и здравината на дифузьора чрез интегриране на структурата при удар вътре в него. Това елиминира нуждата от добавяне на дебела задна греда и съответно се пести още тегло.

Bugatti

Окачването също е „дръзко“. То използва 3D принтирани носачи, които са със „скелетовидна“ структура за максимална здравина и лекота.

„Платформата, върху която е изграден Tourbillon, отбелязва нова глава за Bugatti, която е дефинирана от безпрецедентни нива на оптимизация и производителност. Bugatti навлиза в своята следваща ера и тази платформа ще е в основната на всичко, което брандът прави занапред“, казва компанията.

коли автомобили хиперавтомобил Bugatti Bugatti Tourbillon