З а 20-ти пореден път ще бъде избран „Автомобил на годината в България“. Конкурсът се организира от Прес Авто Клуб България. Журито е съставено от над 40 автомобилни журналисти. Първата им задача за тазгодишното издание на конкурса бе излъчване на финалните петици в отделните категории. Тази година имаше рекордните 49 участници, от които през пресявката преминаха 30 модела, разделени в три основни категории и три подкатегории.
Най-престижната категория е тази на леките автомобили. За престижния приз „Автомобил на 2017 година” ще се борят: Сitroen C3, Mercedes-Benz E-Class, Renault Megane, Suzuki Baleno и Volvo S90.
Следващата категория, която по традиция вече се очерта като една от най-трудните предвид огромния брой нови модели всяка година, е тази на кросоувър. Ето и финалистите в категория "Кросоувър": Ford Edge, Jaguar F-Pace, Peugeot 3008, Seat Ateca и Skoda Kodiaq.
Третата основна категория е на „Многофункционалните автомобили”, като тук за отличието ще спорят: Citroen Jumpy, Great Wall Steed 6, Nissan Navara, Peugeot Expert и Toyota Hilux.
Специални отличия ще има и за автомобилите, които са най-подходящи за градски условия, както и за най-луксозните автомобили, предлагани на пазара:
Номинираните за „Градски автомобил” са: Audi Q2, Сitroen C3, Hyundai i20 Active, Mini Cabriolet и Suzuki Ignis.
Номинираните за „Премиум автомобили” са: Jaguar F-Pace, Jaguar XF, Lexus RX 450h, Mercedes E-Class и Volvo S90.
Последната подкатегория, но и една от най-актуалните в днешния свят, а тази на „Еко автомобилите”. Тук битката ще е мужду: BMW 225xe*, BMW 330e, Hyundai Ioniq, Toyota Prius, Volvo XC90 T8 Hybrid и VW e-up*.
(*Тъй като моделите BMW 225 XE и Volkswagen e-up са на 5-о място с равен брой гласове, предстои балотаж, при който ще бъде избран един от двата модела, който да остане в окончателното гласуване).
Финалният етап е изборът на победителите. Те се оценяват по 6 критерия: дизайн, задвижване, функционалност, пътно поведение, безопасност и цена/предлагане. Най-ниска относителна тежест има критерият „Функционалност“, за който журито ще разпределя по 15 точки измежду финалистите. Всеки един от критериите „Дизайн“, „Задвижване“, „Пътно поведение“ и „Безопасност“ има по 20 точки, а най-голяма тежест има критерият „Цена/предлагане“ – тук журналистите имат да разпределят 35 точки между финалистите. Това точкова разпределение важи в категориите „Лек автомобил“, „Кросоувър“, „Градски автомобил“. При другите три категории точковото разпределение е малко по-различно, тъй като самите автомобили го налагат.
Домакин на официалната церемония по обявяването на победителите в конкурса „Автомобил на годината 2017 на България” е Sofia Ring Mall (19 януари от 19 ч).
Четете още:
Ford Focus RS крие д-р Джекил и мистър Хайд в един образ (тест драйв)
Състезателната Tesla Model S спринтира до 100 км/ч за 2,1 сек
Гей общността си избра Fiat 124 Spider за „Автомобил на годината”