М ного от почитателите на автомобилите предпочитат ръчните предавки, но индустрията постепенно ги заменя с автоматичните кутии. И все пак, „ръчката“ изглежда има бъдеще, тъй като доста производители все още предлагат такива модели, макар и да не е ясно за колко време, с навлизането на електрическите автомобили.
Aston Martin обяви, че ще запази „ръчката“, но за колекционерските си модели, съобщава TopGear. „Valour беше създаден от Victor. Той пък беше уникат, който спечели награда за бъдеща класика. Щяхме да дадем колата на клиента и нямаше да я видим повече, но тя спечели наградата и хората я забелязаха. После много хора ни питаха дали няма да направим още два или три“, казва Марек Райхман, креативен директор на Aston Martin.
Valour следва философията на Victor и има 6-степенна механична кутия, която предава 705 к.с. от двигателя само към задните колела. И интересът към нея е доста голям.
„Мисля, че има пазар за такива модели и интерес към старата школа и ретрофутуристични проекти или както искате да ги наричате. Victor уцели десетката. Изглежда страхотно, базиране на One-77 – нисък, драматичен, страхотен звук, ръчни предавки. Имахме голям интерес. Затова се запитахме дали да не направим още…Разгледахме как да натикаме голям двигател в малко шаси и говорихме с гурутата по динамика да пресъздадем усещането на Victor”, казва Райхман.
След като решението е било взето, е трябвало да се определи колко броя да има от Valour. „Искахме да почетем нашата 110-годишнина със 110 коли. Нямах съмнение, че ще ги продадем всички още преди да обявим колата официално. Така и стана. Идваха ВИП клиенти в студиото и питаха какво има под покривалото. Можех само да им го покажа, без да им кажа нищо за него, но те казваха само: „когато можеш да говориш за него, искам един“, разказва Райхман.
Aston Martin е обърнала доста внимание на трансмисията, която да е с лек и удобен съединител, но въпреки това да се справя с огромната мощ. „Искахме нещо, което да не е неудобно за ежедневието“, казва още Райхман.
Той казва, че дали Aston ще продължи да предлага коли с „ръчки“, зависи изцяло от пазара. Ако има интерес към такива проекти, компанията ще продължи да ги разработва и предлага. Според него това ще е така, тъй като винаги има достатъчно хора, които не искат да следват тенденциите и да са различни. „Ако светът стане електрифициран и с автоматици, ще има хора, които искат нещо различно. Това е като механичните часовници и тези на Apple – винаги има интерес и към аналоговите, въпреки че имаме и дигитални. Това е хубавото на Valour – той е истинско аналогово изживяване“, завършва Райхман.