К итайският гигант Great Wall Motor обяви, че затваря европейския си централен офис в Мюнхен. Като причини за това се посочват трудните пазарни условия за продажбата на EV и заплахата за налагането на наказателни мита върху китайския внос.
Производителят ще продължи да продава автомобили на пазарите, на които е представен, включително Германия и Великобритания, но ще се контролира от Китай, съобщи Automotive News.
Спадът на продажбите на електромобили, особено в Германия, както и големите отстъпки в цените от страна на конкурентите се посочват от Great Wall като примери за трудните пазарни условия в момента. Говорител на марката изтъкна и „много ясна заплаха от наказателни мита“ за вноса на китайски автомобили в ЕС.
Тук трябва да вметнем, че Great Wall е частна компания, което значи, че (вероятно) тя не се възползва от държавното субсидиране за EV в Китай.
Увеличаването на митото може да ускори плановете на Great Wall да строи завод в Европа, добавя говорителят. Германия, Унгария или Чехия са сред потенциалните домакини за подобна нещо, бе казано миналата година.
Great Wall обмисля вноса на конвенционални автомобили с ДВГ, които се очаква да не бъдат засегнати от качването на митата на вносни коли от Китай.
Тази седмица Svolt Energy Technology, подразделението за батерии на компанията-майка, обяви, че се отказва от плановете да открива завод за батерии в Бранденбург.
Great Wall е продал само 1621 автомобила в Европа през първите четири месеца на годината, ръст от 147% спрямо година по-рано, показват данните на Dataforce. Бестселър е Ora 03 с 1149 броя.
Другите европейски пазари на Great Wall са Швеция, Ирландия, страните от Балтийския регион и България.
У нас марката е представена от Българска автомобилна индустрия (БАИ) вече над 10 години. Това партньорство ще продължи и в бъдеще, като продуктовото партфолио предстои да се разраства на родния пазар благодарение на БАИ.