Great Wall Motor вади тежката артилерия във формата на суперавтомобил

Моделът може да е първият, който ще разчита на новия 4,0-литров V8 двигател с два турбокомпресора, чиято премиера на изложението в Шанхай CarMarket.bg видя лично

GWM Джак Вей

Weibo/Wei Jianjun

Great Wall Motor (GWM), китайският производител на Ora и Haval, който познаваме от десетилетие и половина в България, е готов да се изправи срещу Ferrari 296 и McLaren Artura с нов суперавтомобил.

Изненадващата новина беше разкрита от председателя на компанията Джак Вей (Вей Дзиендзюн), който публикува снимка в китайската социална мрежа Weibo, за да отбележи 35-ата годишнина на Great Wall Motor (GWM). На нея се виждат шефовете на компанията (Джак Вей е с бялата риза, в дясно на него е Паркър Ши, с двамата правихме интервюта по време на Автомобилен салон Шанхай тази пролет), събрани около силуета на очевидно елегантен суперавтомобил със средно разположен двигател.

По-рано тази година главният технологичен директор на GWM, Ву Хуейсяо, потвърди пред китайските медии, че фирмата работи върху суперавтомобил от пет години, разкривайки, че той има карбонова каросерия и обещавайки, че „ще бъде по-добър“ от европейските конкуренти, след като г-н Вей беше видян да шофира Ferrari SF90.

Базираната в Хебей GWM е един от най-старите и най-големи производители на автомобили в Китай, доставил 1,23 милиона автомобила в световен мащаб миналата година. Наред с марките Ora и Haval, които продава тук, компанията притежава производителя на пикапи Poer, премиум марките за кросоувъри Wey и Tank.

Суперколата се очаква да бъде първият модел от новосъздадена марка, наречена Confidence Auto, която ще бъде позиционирана далеч над съществуващите марки на GWM като конкурент на марката Yangwang на BYD. Въпросният модел разчита на четири електомотора с мощност 1250 к.с., завъртял „Нюрбургринг“ за 7 минути и 18 секунди – което го прави един от най-бързите производствени електрически автомобили на немската писта.

GWM все още не дава никакви индикации за това как новият им флагман се съпоставя с U9, но може да е сред първите модели, които ще използват новия, самостоятелно разработен 4,0-литров V8 двигател на компанията, който беше представен на автомобилното изложение в Шанхай по-рано тази година и който ние видяхме. Освен потвърждението, че използва два турбокомпресора, GWM все още не е разкрил никакви спецификации на новия си V8, но докладите сочат, че той може да генерира до 600 к.с. и 800 Нм въртящ момент самостоятелно.

Двигателят с вътрешно горене на суперколата – независимо дали е V8 или може би по-старият V6 на GWM – вероятно ще бъде част от фокусиран върху производителността plug-in хибриден силов агрегат, подобен на този в McLaren Artura, Ferrari 296 и Lamborghini Temerario, така че общата му мощност ще бъде много по-голяма.

GWM все още не е потвърдила дата на представянето, но автомобилното изложение в Гуанджоу – едно от най-големите събития в китайския автомобилен календар – ще се проведе в края на ноември.

Източник на статията: autocar.co.uk

китайски автомобили суперавтомобили Джак Вей Graet Wall Motor GWM