П рез последната седмица се изписа много за първия смъртен случай в Tesla S, причинен от автопилота на модела. Оказа се, че водачът е гледал една от сериите за „Хари Потър“, когато автопилотът не е сработил и се е стигнало да трагичния инцидент. Истината е, че напълно автономните автомобили, които да заменят водача напълно, няма да се появяват в близките 15-ина години.
Но също така е истина, че това неизбежно ще се случи. А доставчиците вече доволно потриват ръце. Защото настъпи техният час.
До 2020 г. автомобилите, които могат да ускоряват, спират и завиват самостоятелно ще генерират допълнителни годишни продажби на стойност от 20 до $25 млрд., които компаниите ще плащат за сензори и софтуер. Това гласи доклад, публикуван на 30 юни от AlixPartners (като чуя това име ме побиват тръпки и започвам да се оглеждам). Той се базира на пазарни проучвания, проведени от консултантските фирми Dolcera и IHS Automotive.
Годишните приходи от продажба на софтуер за навигационни карти, програми за избягване на катастрофи и други системи ще възлизат на $10 до $15 млрд., предвижда калифорнийската компания Dolcera.
Продажбите на автомобилни камери, радари, ултразвукови сензори и др. се оценява в диапазона на $10 млрд. годишни приходи, пресмята IHS детройтската Automotive.
Истината за реалния разход на автомобилите
Канадец си направи Ferrari Enzo и му сложи два реактивни двигателя
Радарите, камерите и ултразвуковите сензори са установен пазар, но лидарът тепърва навлиза в употреба и тепърва ще се развива. Под лидар се има предвид технология, която използва светлина от лазер, за да проследява разстоянието спрямо обекти. Към 2020 г. годишно ще се харчат по около $185 млн. за такива устройства, но ръстът тук ще е много голям с всяка следваща година. Лидарни устройства разработват няколко от водещите марки в бранша, в това число Continental AG, Robert Bosch GmbH, Valeo, Autoliv, Delphi и Denso.