С нощи (5 февруари 2020 г.) бяха раздадени отличията в конкурса „Автомобил на годината в България”. Той се организира от „Прес Авто Клуб – България”, член в който е и нашата медия. Големият победител на вечерта се оказа Volkswagen T-Cross. Моделът спечели категория „Кросоувър”, като там събра 109 точки, следван от Skoda Kamiq със 103,5 точки (останалите финалисти тук бяха Honda CR-V Hybrid, Mazda CX-30, Range Rover Evoque).
Вечерта бяха раздадени още пет отличия в отделни категории, а накрая гласувалите 32 журналисти, членове на ПАК-България, избраха и големия победител от призьорите в отделните категории. При първото гласуване се стигна до равенство между T-Cross и Skoda Kamiq, които си бяха разделили по 8 гласа, но при прегласуването T-Cross спечели с два гласа повече.
Отличниците в категории "Премиум" и "Еко" - BMW Серия 8 и Audi e-tron.
В пет от категориите членовете на ПАК-България избираха между пет финалиста, а в една бяха три. Въпросната бе „Мултифункционален автомобил”, където победител със 125,5 т стана Ford Ranger Raptor, следван от Mitsubishi L200 (118,5 т.) и Ssang Yong Musso (98 т).
В категорията „Лек автомобил” отличието взе Skoda Scala със 117,5 точки, изпреварвайки BMW Серия 3 (106,5 т), Renault Clio, Peugeot 208 и Mazda 3.
В категория „Градски автомобили” най-много точки събра Renault Clio (107 т.), следвано от VW T-Cross (101,5 т), Peugeot 208, Skoda Kamiq и Nissan Juke.
По-малко драма имаше в категория „Еко”, където без никакви изненади спечели Jaguar I-Pace (129,5т.), следван от Audi e-tron (103,5 т), Skoda Superb iV, Honda CR-V Hybrid и Renault Zoe.
Последната категория бе „Премиум автомобил”, като тук абсолютно безапелационно приза отиде при BMW Серия 8 (134 т.), следван от Audi A6 allroad quattro (104 т.), Jaguar I-Pace, Volvo S60 и Lexus ES.
Моделите, участващи в конкурса, са вече в продажба. Победителите в отделните категории се избират чрез точкуване по шест различни параметъра (дизайн, задвижване, функционалност, пътно поведение, безопасност и системи за сигурност, цена), всеки от които с различна точкова тежест (тя се променя в зависимост от категориите). Петимата финалисти в отделните категории си поделят общо 130 точки, след което им се дава бал от 1 до 5 (като 5 получава автомобилът с най-голям брой точки).
Това бе една от най-оспорваните надпревари в 23-годишната история на конкурса. Миналата година големият победител бе Peugeot 508.
Избират Автомобил на 2020 година в България от 28 финалисти
Великобритания забранява ДВГ 5 години по-рано, като хибридите също попадат под удара