Н ай-мощната AMG C-класа, C63, смени V8 с хибридно задвижване с 4-цилиндров турбо мотор, а следващият връх в гамата на Е-Class, задаващата се E63, ще се задоволи с плъг-ин хибрид с редови „шестак”. Според някои клиенти на AMG това е недостатъчно, за да се конкурира „Трилъчата звезда” с BMW M3, което се задвижва от битурбо редови шестцилиндров двигател, и бъдещото BMW M5, което е планирано да е с хибридно задвижване с V8 и две турбини. Предстоящите Audi RS5 и RS7 също ще бъдат задвижвани от V6 хибрид с мощност до 640 к.с.
В интерес на истината трябва да се каже, че настоящата хибридна конфигурация на С 63 е впечатляваща като параметри. Ако предходният С 63 разчиташе на задно предаване и битурбо V8, сега C63 S E Performance е с 4х4 и хибридна 2,0-литрова конфигурация за задвижване. В цифри това се равнява на колосалните 680 к.с. и въртящ момент от 1020 Нм! Какво тогава искат феновете, след като BMW M3 Competition e с 510 к.с. и 650 Нм?
Вероятно суровата природа на V-осмака, кой знае. Car and Driver пише, позовавайки се на два независими източника, че пътят обратно към истинските хардкор фенове на AMG е в повторното гласуване на доверие и връщане на служба на 4,0-литровия V8 (M177). Изданието смята, че той ще се завърне в C- и E-Class през 2026 г.
В момента двигателят се модифицира, за да отговаря на стандарта за вредни емисии Евро 7. В момента същият агрегат се използва в AMG GT63 S e Performance (843 к.с.) и AMG S73 (802 к.с.), електрифициран и в двата случая.
Според старши инженери, пряко ангажирани с въпроса, и C-класата, и Е-класата се нуждаят само от незначителни промени в каросерията, за да поемат агрегата с две турбини, батерията, електромотора и спомагателното оборудване. Тъй като C- и E-класата преминават фаза на оценка за удължаване на жизнения цикъл след 2028 г., хардкор AMG версиите може да останат в производство и през следващото десетилетие.