Н овото творение на AMG е коренно различно „животно” спрямо модела, който заменя. Предходният С 63 разчиташе на задно предаване и битурбо V8, докато C63 S E Performance е с 4х4 и хибридна 2,0-литрова конфигурация за задвижване. Това прави AMG доста по-различно предложение от М3 Competition, който продължава да залага на познатия 3,0-литров редови „шестак”. Различни са и в параграфа цени, става ясно от публикуваните от Mercedes цени.
Истината е, че С 63 е доста по-скъп, но и много по-мощен.
Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE стартира в Германия на цена от 114 888 евро. Комби версията е съвсем малко по-скъпа – 116 673 евро.
Тези цифри са с около 15 000 евро над исканите в Германия 100 300 евро за BMW M3 Competition xDrive и 102 610 евро за M3 Touring Competition xDrive.
Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE
Но директното сравнение механиката под предния капак е с огромен плюс в полза на Mercedes. Споменатият „шестак” на BMW генерира 510 к.с. и 650 Нм (дори BMW M3 CS е с 550 к.с.), което е повече от достатъчно за М3. Но при сравнение със С 63 става видно, че това не е така.
Инженерите в Щетгарт за използвали много от натрупания във Ф1 ноухау, затова са заложили на 2,0-литров турбо мотор с Electric Drive Unit (EDU) на задната ос. Комбинираната системна мощност достига колосалните 680 к.с. и въртящ момент от 1020 Нм! Моделът е оборудван със система за променливо задвижване на четирите колела AMG Performance 4MATIC+, предлагаща и режим Drift.
Обратно на фронта на цените. Mercedes обяви и доста от опциите за С 63. Два карбонови пакета на цена от 2083 и 3510 евро, един аеродинамичен пакет за 2982 евро, най-скъп е пакетът AMG Performance High-End Seat Package (5522 евро). Ако всичко това е недостатъчно, то има и специалното изпълнение "F1 Edition", което излиза 17 612 евро над цената на модела. Да им е честито на новите собственици.