Ш вейцария е известна с прецизното си часовникарско изкуство (освен всичко друго), но симпатичната ретро визия на Microlino печели симпатии в интернет, след като бе лансирана нова порция онлайн шум, свързан с тестовите изпитания на странното електрическо возило.
Започнатите с автомобилната история със сигурност ще открият много общи белези с BMW Isetta, които не са и крити. Подобното на балон возило има отваряща се предница, през която се влиза в интериора. Но за разлика от първообраза, Microlino стъпва върху четири колела, а не три. И най-важното: задвижва се на ток, естествено.
За електрическия Citroen Ami не ви трябва книжка
Първата версия на модела имаше трудна съдба, затова в Microlino 2.0 са внедрени редица технологични промени спрямо първоначалния дизайн, като например задната част сега е с почти 50% по-широка, за да се гарантира стабилност на пътя.
Според компанията Micro, средно „в автомобил се возят само 1,2 човека и на ден изминава едва 35 км”, което значи, че нормалните коли са „прекалено големи през 95% от използването им”. Ето защо тежащият 513 кг Microlino е предназначен за „двама възрастни и три каси бира”, които ще могат да се движат с до 90 км/ч.
Миниатюрният електрически трансформър Triggo
От компанията твърдят, че техният продукт предлага пробег от 125 км – повече от идентичния по размери Renault Twizy – или 200 км, което означава две батерии, но информация за тях все още не се дава.
Подобно на Isetta, достъпът в Microlino става през отварящата се предна част на „автомобила”, което значи, че той може да се паркира с предницата към тротоара, за да могат пътниците да слязат безпроблемно. За разлика от модела на BMW, тук кормилната колона е фиксирана към пода, а не към вратата.
Иначе кокпитът е изключително минималистичен: волан, лостове за мигачи и чистачки, дигитално табло и пет бутона.
Токът е спасението за мини автомобилите в Европа
Така стигаме до цената от около 12 000 евро, която е много над тази на аналогичния Citroen Ami One. Какво мислите, имат и потенциал тези транспортни решения в градската среда? Едно е сигурно: Micro има намерение да покаже серийния вариант на модела по време на IAA Mobility в Мюнхен този септември.
Нова батерия обещава 60 пъти по-бързо зареждане спрямо литиево-йонната