И лон Мъск казва, че всичко за Tesla се свежда до обеми, затова трябва да е повече от доволен от статистиката за продажбите в Европа. Тя показва, че Model Y заема първото място в ЕС през юни, но най-важното – за първите шест месеца на годината.
Електромобилът е първият до момента, който успява да запише името си на върха за първото полугодие на Стария континент. Той успя да устои на атаките на Dacia Sandero и Volkswagen T-Roc през юни, но в крайна сметка важен е целият период от началото на годината. А той показва, че електрическият SUV е реализиран в тираж от 125 144 бройки от януари до юни, което представлява 211,7% спрямо продадените миналата година 40 147 бройки. Продажбите вероятно ще са и по-високи, тъй като данните покриват 94% от продажбите в ЕС, страните от ETFA и Великобритания.
Второто място е за Dacia Sandero, чийто ръст от 25,9% се изразява в общо 118 883. Третото място е за T-Roc, продаден в тираж от 107 249 (+30,2). Opel Corsa е реализирана в 102 082 бройки (+18,1), но тук трябва да се отбележи, че фейслифтът на модела тепърва трябва да влезе в шоурумовете на марката. Петото място е за Peugeot 208 – 101 151 бройки, но има 5,1% отлив на клиенти.
Отлично се представят Renault Clio, Toyota Yaris Cross и VW Tiguan. Трите модела отбелязват ръст от съответно 43,3%, 48,4% и 46,1%. Нищо добро не може да се каже за VW Golf, който властваше в тази класация в продължение на десетилетия. Сега моделът е едва на девета позиция (85 730), при това със спад на продажбите от -1,3%. Десетката оформя Dacia Duster (82 813) и ръст 19,5%.
Междувременно Ford Fiesta, друг дългогодишен играч в Топ 10, който бе пенсиониран след 47 години на пазара (но вероятно ще влезе в обръщение отново, но този път в електрически вариант), изживява последните си дни с отлични резултати – пласирани 40 195 бройки (ръст от 28,6%), отреждащи една 48-о място в класирането. И все пак позиция над BMW 3-Series (39 605 продажби, -5,4%) и две над Tesla Model 3 (38,843; +2,7%). Добър знак за Model 3 е, че продажбите през юни са нараснали със 114,6%.