Всички електрички изглеждат еднакво, ние трябва да сме различни, казва босът на Peugeot

Джаксън не харесва идеята да се възраждат ретро модели

peugeot пежо

Peugeot

П азарът на електрически автомобили изобилства от модели във всички ценови класове, но според изпълнителния директор на Peugeot Линда Джаксън, те изглеждат еднакво и са скучни. Затова тя иска да отличи колите на марката от всички останали.

В интервю за TopGear Джаксън споделя, че според нея: „Има много електрически коли и всички те изглеждат еднакво. Искам да отличим Peugeot и мисля, че тогава сме най-силни“.

Джаксън отбелязва, че Peugeot винаги има отличителни и запомнящи се модели. Тя дава за пример 205 GTI и новият e-3008, като ги описва като „много отличаващи се“.

„Искаме да продължим това. Използваме много успешно светлините и как внедряваме технологиите в нашите коли“, казва още Джаксън.

Това ще продължи а е сред основните средства на Peugeot да прави колите си разпознаваеми. Попитана какво мисли за оформящата се тенденция да се възраждат популярни стари модели като електрически, тя отговаря кратко: „Не съм фен на идеята да се възраждат ретро модели“.

Вместо това Peugeot минава пълна трансформация. Това включва дори основната „мантра“ на марката – да създава първо екстериора, а след това интериора.

Занапред вече ще е обратното. Интериорът и i-cockpit ще се разработват първо. Това включва и изцяло нов волан, който ще се казва Hypersquare с футуристични цифрови контроли, който се очаква през 2026 г.

„Да сложим Hypersquare в автомобил е доста смело и дръзко. Вярвам, че това е сред нещата, които ще ни отличи и предпочитам да вървим в тази посока, вместо да вървим назад и да се чудим как да пресъздадем 205 GTI. Предпочитам да вземем духа, който направи този модел забавен, което за Peugeot е пъргавостта и гъвкавостта при шофиране и да го внесем в бъдещето. Как? Като представим технологията за електронен волан“, казва Джаксън.

Това означава, че Hypersquare няма да има механична връзка с колелата. Той ще е изцяло електронен и сензори ще определят колко да завият колелата според завъртането на волана.

Дали това ще се хареса на почитателите на шофирането? Според Джаксън „бъдещето е много розово. Вече сме силни в В сегмента и се подготвяме да направим същото и в С сегмента с 3008.“

„Искаме да достигнем подиума през 2025 г. и имаме възможност да успеем, тъй като сме много силни в Европа и с електрическите коли. И няма значение колко хора не искат да го кажат, но бъдещето, поне в Европа, е електрическо“, завършва Джаксън.

коли автомобили електрически автомобил електромобили Peugeot