С лед като събра светлините на прожекторите върху себе си с отличието „Автомобил на годината в Европа” за Scenic, а след това и с премиерата на Renault 5, сега става ясно, че Режията видоизменя първоначалната си стратегия.
Изпълнителният директор Фабрис Камболив заявява, че марката вероятно ще продължи да предлага автомобили с ДВГ успоредно с отделна гама електромобили през следващите 10 години.
В началото на 2022 г. изпълнителният директор на Renault Group обяви, че до 2030 г. Renault ще продава само EV в Европа. Но това Лука де Мео бе достатъчно прозорлив, за да си остави вратичка с фразата „в зависимост от пазарните условия”.
Е, пазарните условия се промениха доста, степента на проникване на EV на пазара се забавя, защото клиентите не искат да плащат по-високата първоначална цена при покупка.
Но Renault продължава да изглажда моделна гама от електромобили, за да има по един във всеки сегмент, като последното попълнение е Renault 5. Това обаче не значи, че Clio скоро ще изчезне, не, двата модела ще се продават успоредно. А и това няма как да се случи, тъй като Clio е №2 по продажба в сегмента на малките коли в Европа.
Нашата стратегия има „два крака” във всеки сегмент – ДВГ гама с хибридна технология и изцяло електрически автомобили,” казва Камболив пред Automotive News Europe по време на изложението в Женева.
Конкурентите на Renault на континент имат различен подход. Марките под шапката на Stellantis - Citroen, Opel и Peugeot – предлагат ДВГ и електрическо задвижване за един и същ модел, докато VW Group има различни ДВГ и EV платформи за всеки сегмент.
Камболив смята, че подходът на Renault им дава доста гъвкавост в адаптирането към пазарните условия.
“За мен въпросът не е [да минем изцяло към EV] 2030 – ние ще следваме тенденциите с две много конкурентни предложения в гамата ни, на два крака. Тази стратегия може да работи за следващите 10 години.”