А ко все още има скептици относно бъдещето на автомобила, на тяхното внимание представяме поредното доказателство, че то ще е под високо напрежение. Започваме първо с плановете на Ford, тъй като това е масова марка. Компанията иска до 2030 г. да предлага само електрически автомобили в Европа, като тази трансформация ще започне с инвестиция от $1 млрд. в завода и главния офис в Кьолн, Германия. Целта е до 2026 г. всички пътнически модели да са способни на движение с нулеви вредни емисии, като тук се включват плъг-ин хибриди и електромобили, а до 2030 г. всички модели в Европа да са изцяло електрически.
До 2024 г. лекотоварната гама на марката на Стария континент ще плъг-ин хибридна или електрическа, а до 2030 г. всички модели ще са електрически.
Ford удвоява инвестицията в електромобили до $22 млрд.
Инвестицията от $1 млрд. ще създаде Ford Cologne Electrification Center, в който през 2023 г. ще започне производството на първия изцяло електрически модел на Ford за Европа. Той ще е и първият, който ще стъпва на модулната платформа MEB на VW Group, върху която са построени VW ID.3, ID.4, а следват и още много други. Ford добавя, че има потенциал за втори EV в новия център, но още е рано за подробности.
General Motors спира да продава автомобил с ДВГ през 2035 г.
Още по-любопитна е новината, че Jaguar ще се преобразува в изцяло електрически луксозен бранд. Jaguar и Land Rover ще предлагат чиста електрическа мощност за всеки един модел до 2030 г. По това време, освен 100% от продажбите на Jaguar, се очаква и около 60% от продадените Land Rover автомобили да бъдат оборудвани с двигатели, които не отделят вредни емисии. През следващите 5 години Land Rover ще представи шест изцяло електрически модела, като първият такъв ще дойде през 2024 г.
Новият Nissan Qashqai е кардинално променен