Toyota е поредният производител, който предприема стъпки в „охлаждането“ на EV прехода. Компанията от самото начало не е от най-големите ентусиасти, като подхожда по-внимателно, но сегашното развитие на пазара я кара да преосмисли част от стратегията си, съобщава Electrek.
Toyota планира да изчака решенията за инвестиции в HEV, PHEV, BEV или FCEV „до последния възможен момент“. Това са думи на вицепрезидентът на компанията Йойчи Миязаки. Той описва всички видове електрифицирани автомобили, като решенията за инвестиране в проекти с тях ще се взимат след внимателен преглед на пазара.
Това не означава, че Toyota се отказва от EV или пък не вижда бъдеще в технологията. Напротив, тя продължава да развива множество проекти в областта, включително три нови вида батерии – Ternary, LFP и твърдотелни. Просто ще е по-внимателна с пускането на модели – кога и къде, за да е сигурна, че ще има максимална възвръщаемост от инвестициите си.
„Искаме да постигнем две основни неща. Първото е да ускорим отговорите си за промените в околната среда във времена, в които е трудно да се предвиди бъдещето. Второ, да подобрим основните си способности, които ще ни позволят да продължим напред в бъдещето“, казва Миязаки.
Решенията идват на фона на първият тримесечен спад на печалбата на компанията от две години насам. Тя продаде по-малко автомобили заради проблеми със сертификацията им в Япония, което доведе и до временно спиране на производството на Yaris Cross и Corolla Fielder. Конкуренцията на BYD в Китай също намалява продажбите. За пръв път от 4 години световното производство на Toyota се понижи.
Все пак компанията очаква втората половина на фискалната ѝ година да е по-добра, но дори и да изпълни целите си, крайният резултат ще е 100 000 коли по-малко. Затова и се решава на по-стриктните мерки за инвестиции.