Toyota Motor Corporation обяви плановете си за популяризиране на електрифицираните автомобили в следващото десетилетие (2020-2030 г.). Този план се концентрира върху мащабното развитие и лансиране на хибридни електрически автомобили (HEVs), плъг-ин хибридни автомобили (PHEVs), електрически автомобили с батерии (BEVs) и автомобили с горивни клетки (FCEVs).
През октомври 2015 г. японската компания стартира Toyota Environmental Challenge 2050, целящ да намали отрицателното влияние на производството и самите автомобили възможно най-много. Toyota се стреми да намали средното количество СО2 на моделната си гама с 90% спрямо нивата от 2010 г. А електрификацията на гамата е основният способ за това.
До 2030 г. Toyota иска да продава над 5,5 млн. електрифицирани автомобила (повече от половината обем на настоящия годишен капацитет на компанията), включително над 1 млн. автомобила с нулеви вредни емисии (BEVs, FCEVs).
До 2025 г. всеки модел в гамата на Toyota и Lexus по света ще се предлага или като отделен електрически автомобил, или ще има електрифицирана версия.
В този план централно място заемат чистите електрически автомобили. До началото на следващото десетилетие Toyota ще лансира 10 BEV модела, като първият ще е за Китай, след което ще започне разгръщането на останалите пазари – Япония, Индия, САЩ и Европа.
Гамата HEV също ще продължи да се развива чрез усъвършенстване на Toyota Hybrid System II (в настоящото поколение Prius и други модели); въвеждането на по-мощни версии при някои модели; развитие на по-опростени хибридни системи за определени модели.
Освен всичко това, Toyota и Panasonic ще започнат съвместен бизнес за развитие и производство на възможно най-добрата батерия, която да спомогне за осъществяването на горните планове.
Като заключение ще споменем, че Toyota е лидер при електрифицираните автомобили, тъй като до момента е лансирала над 11 млн. електрифицирани автомобила (най-вече Prius, който бе лансиран преди 20 години).
Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК
Китайската „S-класа“ е два пъти по-скъпа от оригинала
Мъск изпусна поредния краен срок... с две-три, може би повече години
Японци си избраха европейски модел за „Автомобил на годината”