Volkswagen свали камуфлажите от изцяло новия си глобален седан ID.7, който представя едновременно за Китай, Европа и Съединените щати.
Нещо, на което държи и затова го подчертава. Той се превръща във флагман за ID гамата и е определен като „електрическа туристическа лимузина“. И не, не е точно седан, а „fastback saloon“ - всъщност нещо като хечбек или поне кръстоска.
Volkswagen ID.7
ID.7 има аеродинамична предна част с тънки LED фарове, които са свързани с осветена лента. Тя се влива в дневни светлини, които служат и като мигачи.
По-долу виждаме броня, която насочва въздуха към вертикалните въздушни завеси. Това помага на автомобила да има коефициент на въздушно съпротивление от приблизително 0,23, колкото и Tesla Model 3. Важен показател е - заради пробега.
Виждаме познатата ID каросерия с характерна линия, която минава от фаровете до задните светлини. Дръжките на вратите са минималистични.
Най-привличащите окото детайли са лъскавите черни колони и декоративните лайстни от изкуствен алуминий над прозорците. Те можеха лесно да изглеждат крещящи, но вървят добре със стандартния черен покрив. Моделът може да бъде оборудван с допълнителен панорамен люк, който може да премине от непрозрачен към прозрачен с натискане на бутон.
Отзад също има LED светлинна лента, която свети в червено само когато спирачките са активирани. През останалото време светлината е в бяло.
По-надолу има хоризонтален рефлектор, който помага да се подчертае широчината на автомобила. Няма как да пропуснем черния дифузьор и интегрирания спойлер.
ID.7 е дълъг 4961 мм, широк - 1862 мм и висок - 1538 мм, с междуосие от 2966 мм. Той е по-дълъг с 43 мм от Passat, а междуосието е по-голямо със 163 мм.
Екстериорът, типично за VW, не е футуристичен. Но не и минималистичен.
Макар че не разполага с 12,3-инчов цифров инструментален клъстер, а с по-малък дисплей, който се фокусира върху най-важната контролна информация за водача.
Наличен е хед-ъп дисплей с “добавена реалност” като стандарт. Той показва изобилие от допълнителна информация, включително упътвания.
Стигаме до информационно-развлекателната система с 15-инчов екран, който контролира почти всичко. Той е изцяло нов и Volkswagen каза, че „графичният интерфейс и навигацията в менюто са до голяма степен променени“.
Задната седалка е просторна, сгъва се за общ под. Клиентите могат да получат и първокласна аудио система Harman Kardon с 14 говорителя.
Volkswagen обръща голямо внимание на предните седалки, които предлагат до 14 посоки на електрическо регулиране. Въпреки че това не е необичайно, те имат функция Climatronic, която използва сензори за температура и влага, за да активира отопление или охлаждане, ако е необходимо.
Има и седалки ergoComfort, които разполагат с десет въздушни възглавници в облегалката, които осигуряват пневматичен точков масаж.
ID.7 излиза от платформата MEB и ще се предлага с избор на две батерии. ID.7 Pro е със 77 кВч (82) и 170 кВ DC възможност за бързо зареждане. Това трябва да позволи на автомобила да измине приблизително 615 км с едно зареждане по WLTP.
Той ще бъде последван от ID.7 Pro S, който има по-голяма батерия от 86 кВч (91), която позволява пробег до 700 км. Вариантът Pro S ще може да се зарежда до 200 кВ DC.
Volkswagen не казва много за задвижването на автомобила, но по-рано каза, че за ID.7 то ще е ново - APP550. Което означава, че разположеният отзад електрически мотор ще вади 286 к.с. и около 550 Нм въртящ момент.
ID.7 ще се предлага допълнително със системата Travel Assist. Тя е полуавтономна, като комбинира “центриране на лентата” с адаптивен круиз контрол. Не само това - използва камери и навигационни данни, за да открие ограничението на скоростта и да го коригира. Предлага и асистирана смяна на лентата.
Когато пътуването ви приключи, можете да използвате Park Assist Pro с функция за памет. Той позволява на автомобила да запамети 50 метра маневра за паркиране, така че да може да се възпроизвежда отново. Така, когато водачът поиска, ID.7 ще предложи автоматично паркиране. Собствениците могат дори да излязат от колата и да използват своя смартфон, за да завършат маневрата.
Доставките за Китай и Европа започват през есента, а малко по-късно и в САЩ. Вариантът за първите два пазара, включително на Стария континент, ще се произвежда в Германия. За цени е рано да се говори.