Tesla е далеч от обещаните 5000 Model Y седмично в Германия

Говори се дори, че произвежда под 4000 коли на седмица. Причината: липса на работници заради тежки условия на труд

Пламен Георгиев,
Tesla Model Y

, Getty Images

Tesla Model Y

С мята се, че Tesla произвежда доста по-малко автомобили в германския си завод в Грюнхайде, отколкото се смяташе до момента. Според медийна публикация, седмичното производство дори е паднало под 4000 автомобила, а причината е недостатъчната работна ръка.

Изданието Business Insider основава своите твърдение на вътрешни документи и няколко служители на Tesla. Те твърдят, че постигнатия обем от 5000 автомобила седмично в края на март е било единично събитие. Тогава се вдигна голям шум покрай тази новина, но явно той е бил за нищо.

Сега изданието цитира вътрешни документи, че производствената цел през юли и август е било 870 автомобила дневно, това прави 4350 седмично. Но все пак това е в пика на летните почивки, изглежда повече от разбираемо.

Но публикацията, на която се опира и Electrive, отива дотам, че да твърди, че дори и горните цели не са постижими. Business Insider пише, че вътрешната цел е 750 автомобила дневно, което е под 4000 седмично.

Причината за намалените цели е сериозният недостатък на персонал в завода. “Производителят не може да запълни работните смени, работници се оплакват от голямо работно натоварване, а степенна на увеличение на болничните дни е значително нараснала в производството, казват източници”, пише изданието. Като причина за това се посочват отпуските, но и скорошното уволнение на стотици работници.

Понастоящем това не може да бъде доказано точно и производствените цели, посочени в доклада, също не са потвърдени. Tesla също не е отговорила на „дълъг въпросник“ от редакционния екип на Business Insider относно производството в Грюнхейде, както се посочва в статията.

Въпреки това текущото производство изглежда достатъчно, за да отговори на търсенето: независимо от избора на задвижване, боя и джанти, модел Y, поръчан днес, се очаква да бъде доставен през август или септември, според конфигуратора на Tesla, което съответства на максимум срок на доставка пет седмици. Освен това, дори с текущите продажби на бройки в много европейски страни, Model Y е най-продаваният електрически модел досега през 2023 г.

Грюнхайде Tesla Model Y Tesla