Stellantis: Евро 7 ни отклонява от най-голямата заплаха - китайците

Босът на концерна се притеснява от упадъка на Западната цивилизация и възхода на Изтока

Пламен Георгиев,
Карлос Тавареш

Getty Images

Карлос Тавареш (по средата)

Н есигурността относно бъдещия екологичен стандарт в Европа дава на китайските конкуренти допълнително предимство, смята босът на Stellantis Карлос Тавареш.

Тавареш е един от най-големите критици на Евро 7. Той смята, че новият стандарт, който затяга нивата на емисиите в изгорелите газове от 2025 г., е „отклонение от основната цел за електрификация”, съобщава Automotive News.

Не смята, че Европа се нуждае от Евро 7… той ще отклони част от нашия потенциал за изследване и развитие към нещо, от което не се нуждаем, докато китайските ни конкуренти влизат на пазара само с електромобили,” коментира Тавареш по време на конференция на Automobilwoche в Берлин.

Защо използваме ресурсите си за технология, която искаме да забраним? Няма логика.”

Тавареш използва всеки удобен момент да атакува политиците и техния проект за Евро 7. По време на изложението в Париж той ги призова за омекотяване на позицията им за забрана на автомобилите с ДВГ през 2035 г. Той предупреди за социални вълнения, ако автомобилите с ДВГ бъдат забранени преди на пазара да има достъпни електрически алтернативи.

Тавареш предрича, че достъпните електромобили все още са на 5 до 6 години от настоящия момент.

Попитан за най-голямото предизвикателство пред компанията му през следващите години, португалецът посочи риска от изоставане зад китайските производители, а не проблемите с чиповете или енергията.

Ако има нещо, от което да се притесняваме, е упадъкът на Западния свят. Трябва да работим по-ефикасно, за да победим китайците не само по отношение на технология, но също по отношение на качество, цена, обслужване… това е основният проблем, пред който сме изправени,” обобщи Тавареш.

Източник на статията: autonews.com

Евро 7 Карлос Тавареш