„Скритият“ бизнес на Tesla за милиарди – зарядните станции

Те могат да се използват и от все повече други производители

Мартин Дешев,
Tesla

Getty

Tesla се свързва с електрическите си автомобили, но компанията има и други дейности. Една от тях е устременото изграждане на мрежа от зарядни станции.

Тя се казва Supercharger, като компанията я строи в няколко държави. Според анализаторите от Wedbush Securities, Supercharger бавно, но устремено се превръща в следващият мултимилиарден бизнес на Tesla, съобщава InsideEVs.

Когато Tesla „прохождаше“, тя представяше Supercharger като допълнителна услуга, но твърдеше, че няма намерения да я превръща в отделен бизнес или източник на печалби. Мрежата имаше спомагателна роля за популяризирането на автомобилите и повече удобства на клиентите. Услугата дори се предлагаше безплатно за хиляди клиенти, но с времето това започна да се променя.

Според Wedbush, днес ситуацията е доста по-различна. Tesla вече има няколко споразумения с водещи производители на автомобили, които също ще направят своите електромобили съвместими със стандарта на Supercharger.

А междувременно Tesla развива и инвестира все повече в Supercharger от гледна точка не само на още локации, но и на подобряване на технологията, на капацитета на зарядните и тяхното управление. Затова според Wedbush до 2030 г. Supercharger може да се превърне в източник на 3% до 6% от общите приходи на Tesla. А това ще означава бизнес за 10-20 млрд. долара.

Според анализаторите Tesla е в идеална позиция да генерира и още по-големи приходи от електрификацията. Компанията умело навигира трудностите на пазара и реагира с понижаване на цените, за да задържи атрактивността на автомобилите си, казват още анализаторите. В крайна сметка зависи от решенията на Мъск.

Tesla коли електрически автомобил зарядни станции зареждане