Б роят на бъдещите потенциални клиенти в САЩ намалява, казва проучване на пазарния анализатор Caliber, който спад фирмата отдава на поляризиращата личност на Илън Мъск.
"Много вероятно е самият Мъск да допринася за репутационния срив“, коментира Шафар Силбершац, изпълнителен директор на Caliber. Анализът на фирмата казва, че 83% от американците свързват Мъск с Tesla.
Reuters разговаря с петима експерти, които коментират, че противоречивите десни политически убеждение на Мъск и обществени изявления тежат на марката и търсенето.
Продажбите на електрически автомобили в САЩ се очаква да нараснат с 15% през първото тримесечие на годината, показва анализ на Cox Automotive. Докато продажбите на Tesla се предвижда да нараснат с 3%.
"Спадът на продажбите на EV се оформя като спад на Tesla", коментира анализаторът на Cox Стефани Валдез Стрети.
Регистрациите на Tesla отбелязаха спад в Калифорния – най-големият пазар в САЩ – за първи път от три години последното тримесечие на 2023 г., макар общите продажби на EV да се увеличиха.
Преди години Мъск насърчаваше справянето с климатичните промени, предлагайки начин за преосмисляне на автомобила като стилни, електрически компютри на колела.
През последните години милиардерът предизвика редица противоречиви ситуации, включително прегръдката с Републиканската партия и одобрението на антисемитски коментари в X.
На въпрос от инвеститор по време на конферентен разговор през януари 2023 г. дали политическите му коментари вредят на марката и продажбите на Tesla, Мъск каза, че е „сравнително популярен“, имайки предвид своите тогавашни 127 милиона последователи в X.
„Независимо дали ме мразиш, харесваш или си безразличен, искаш ли най-добрата кола или не искаш най-добрата кола?“, коментира Мъск на друго събитие през ноември.
Консултантската компания Brand Finance установи, че репутацията на Tesla е спаднала през 2023 г. в САЩ, Нидерландия, Франция, Великобритания и Австралия. Репутацията на Tesla не е пострада в Китай, където достъпът до новини за компанията и нейния изпълнителен директор може да е ограничен, и Германия.
„Скромен, но нарастващ брой купувачи на електромобили все повече се отблъскват от поведението и политиката на Илон Мъск и сега намират жизнеспособни алтернативи на Tesla на пазара“, казва Ед Ким, президент на базираната в Калифорния консултантска компания AutoPacific.