Renault вече е получил 50 000 поръчки за „петицата”

Когато го видях, казах: това е любов от пръв поглед. Заглавието го доказва, защото от премиерата на модела изминаха точно пет дни

Renault 5

Renault

Т ази година ще е преломна за Renault и плановете на Режията отново да се върне на лидерските позиции. За целта, освен вече лансираните Austral и Megane E-Tech, насочени към C-SUV сегмента, където имат още Arkana, през 2024 г. на пазара в Европа ще излезе Rafale, на той е от сегмент D. През май ще започнат продажбите на Renault 5, по-късно през годината ще видим Symbioz, компактен SUV, базиран на платформата CMF-B, която стои в основите на Clio, Captur и Аrkana. А, и да не забравяме, тази година чакаме и фейслифт на Captur.

Изпълнителният директор на Renault Фабрис Камболив заяви, че тази година фокусът ще е върху по-малките коли, след като вече бяла показани и лансирани основните модели в средния клас и един над него, където маржът е по-голям.

“Тази година ще играем едновременно обем и марж, но няма да играем един срещу друг”.

Голямата новина е, че Renault 5 вече има над 50 000 поръчки, съобщи Камболив. Продажбите на автомобила започват през май във версия с капацитет на батерията от 52 kWh. Няколко месеца по-късно ще излезе и по-евтиният вариант с батерия с 40 kWh.

Renault 5 не би трябвало да отнема от продажбите на Clio, а да се харесва на собствениците на Zoe, но най-вече – да носи нови клиенти на марката, смята шефът й.

Макар заглавията да бяха, че „петицата” ще започва на цена от 25 000 евро, Камболив вярва, че повечето продажби на модела ще са във високите нива на оборудване, следвайки стратегията на оригинала „5” от 1972 г. Тогава първо бе лансиран базовият модел с три врати, след което започнаха да се добавят функции, повече мощност, две допълнителни врати и дори специалния Turbo, който бе хомологационен модел с централно разположен двигател, използван за входен билет към WRС.

Макар Renault 5 да е позициониран като масов модел, Камболив казва, че дизайнът на „петицата” може да го направи конкурент на автомобили като MINI. Аз съм убеден в това, просто този модел е по-красив и атрактивен от Cooper.

Източник на статията: autonews.com

Renault Renault 5 Turbo 3E