Л юбовта е винаги красива. Особено, когато сред замесените е и новото Renault 5 E-Tech.
„Някои продукти са магични. Не са нужни безкрайни дискусии. Всички са съгласни какво трябва да се направи и го правят. Няма празен ход. Когато компания възражда автомобил, който е оставил толкова много прекрасни спомени, всички в нея влагат много любов в него. Това е нещо, което винаги е обещаващо за бъдещето и се разпознава от клиентите. Те виждат любовта, която е вложена в колата“, казва изпълнителният директор на Renault Лука де Мео.
Това е краткото му описание за новото Renault 5. Това е компактен, градски електрически автомобил, който изобилства от технологии и цените му ще започват от около 25 000 евро в зависимост от страната и данъците.
Renault 5 е първият автомобил направен с новата платформа AmpR Small. Така, макар и малък, той е много комфортен и просторен. Предлага междуосие от 2,54 м. и цели 326 литра капацитет на багажника. Центърът на тежестта е по-нисък, а теглото на автомобила е под 1500 кг.
Задвижването е от един електромотор, който се предлага в три версии: 95 к.с. и 215Nm, 120 к.с. и 225Nm или 150 к.с. и 245Nm. Първите два двигателя са комбинирани с батерия с 40kWh, а топ версията идва с 90kWh батерия. Като опция има и батерия с капацитет 52kWh за пробег до 400 км. (300 км. за 40kWh). На пазара ще се предлага първо версията със 150 к.с., а малко по-късно налични ще са и останалите.
Топ версията ускорява до 100 км/ч от място за малко под 8 секунди. А времето за ускорение от 80 км/ч до 120 км/ч е за под 7 секунди. Максималната скорост е електронно ограничена на 150 км/ч.
Renault 5 е първият автомобил на марката, който предлага и 11кВт AC зарядно устройство, което е двупосочно. Това му позволява да връща енергия обратно в електрическата мрежа и спомага за икономията при зареждане у дома. Предлага се и бързо DC зареждане до 100кВт, което осигурява зареждане от 15% до 80% за 30 мин.
Още с първия поглед Renault 5 провокира емоция. Дизайнът е модерен и нов, но също така в него веднага разпознаваме много елементи от оригиналния модел. Автомобилът е и доста компактен – дълъг 3,92м, ширина от 1,77м и височина 1,50м. Стандартното оборудване включва и 18-цолови джанти.
Новото Renault 5 следва философията на оригинала – да бъде забавен и приятен. Затова идва в ярки цветове както отвън, така и в интериора.
Renault 5 E-Tech
А вътре ни очаква подплатено табло на две нива и атрактивен дизайн. Скоростният лост е разположен до волана, а накрайникът му може да бъде персонализиран с различни аксесоари.
Седалките са вдъхновени от оригиналния R5 Turbo, но с нова тапицерия от деним, която е изработена от 100% рециклирани бутилки за вода. Тъканта е използвана и върху таблото и панелите на вратите при средното ниво на оборудване – Techno. Топ версията Iconic Cinq също има рециклирана тъкан, но по-различна, сива тапицерия и дизайнерски елемент 5 в жълт цвят.
За комфорта се грижи и нов „интелигентен пашкул“. Той изолира батерията от купето. Окачването на двигателя има двойна система за филтриране за поемане на акустичните вибрации. Предното стъкло е акустично във всички версии. Така се получава цялостен пакет с повече комфорт и тишина в купето.
Renault 5 E-Tech има и много технологии. Дигиталното табло е 10,1-инчово за топ версията (7-инчов за базовия модел) и има 5 различни изгледа. Централният дисплей е 10-инчов за всички версии. Той използва и системата OpenR Link с вградени функции на Google за версиите Techno и Iconic Cinq.
Автомобилът е и приятен за каране. Платформата AmpR Small е настроена да се възползва от компактните габарити на колата и предлага оптимизирано предно окачване от Clio и Captur с кормилна система с късо предавателно отношение за по-голяма пъргавина. Радиусът на завой е 10,3 метра.
Обърнато е внимание и на амортисьорите, които да поемат теглото на батерията. А задното окачване е с multi-link система, като колите от по-високите сегменти. Те предлагат повече динамика и стабилност в завоите. На разположение е и динамична спирачна система с ESP функция в един модул. Има и регенеративно спиране.
Renault 5 е първият автомобил, който предлага и новия виртуален спътник Reno. Това е аватар, който ще помага на клиентите да изградят връзка с колата и ще им помага да подобрят живота си с колата. Той ще им дава съвети за подобряване на пробега, ще им помага за планирането на зарежданията, ще предлага адаптиране на настройките на колата според личните предпочитания и др.