Porsche започват да ни подгряват с детайли за следващата си хиперкола

Тя ще е електрическа и със задвижване на всички колела

Мартин Дешев,
Porsche Mission X

, Porsche

Porsche Mission X

Porsche остана единствената компания от най-популярните производители на спортни коли, която все още не е обявила, че ще направи нова хиперкола, която да наследи 918 Spyder. Ferrari, McLaren и Bugatti имат такива проекти и се очаква те да бъдат представени тази година.

По всичко личи, че е въпрос на време Porsche да ги последва. Миналата година компанията показа прототипа Mission X, който спечели феновете и всички очакват той да се превърне в реалност.

Според слуховете се очаква в рамките на тази година Porsche да вземе окончателното решение дали да премине към производство на Mission X. И изглежда, че има все по-голяма вероятност отговорът да е положителен. Особено след като ръководителят на проекта Mission X Майкъл Бер даде интервю за Which Car, в което започна да ни „подгрява“ с подробности за плановете за колата.

Първо, колата се планира да бъде само с ляв волан, защото технически ще е много сложно и скъпо да се правят две версии. Второ, тя ще бъде изцяло електрическа, като дизайнът ѝ ще бъде много близо до този на прототипа.

Основната… мисия на Mission X е „семпла“: да бъде най-бързото легално за шосетата Porsche на Нордшлайфе. Обаче не трябва да бъде спартански спортен автомобил, а комфортно и луксозно място за пътешествия.

Затова може да има малко промени в междуосието, но като цяло формата ще остане същата. Още от самото начало Mission X е разработвана така, че да бъде реалистична и да няма елементи, които да не могат да се направят серийно.

Обърнато е внимание и на най-малките подробности. Позицията не седене е снижена с 65-70мм спрямо 918. Така ще има повече място за главата, особено с каска. Колата ще генерира повече сцепление спрямо 992 GT3 RS, като аеродинамиката е сходна с тази на прототипите ѝ, които се състезават на Льо Ман.

Бер казва, че прототипът е със задвижване само на две колела. Серийната версия обаче ще е със задвижване и на 4-те колела. Симулациите са показали, че на писта няма особена разлика между двата вида във времената. Задвижването на 4-те колела обаче има едно голямо предимство за електрическите коли – може да се рекуперира много повече енергия и да се удължи пробегът. Така, специално на Нордшлайфе, ще са възможни две, дори три обиколки с пълна мощност, вместо една.

Porsche не крие, че вече има доста голям интерес, заявен от потенциални купувачи. И както се вижда, компанията вече разработила много голяма част от най-дребните детайли на колата. Така че изглежда почти сигурно, че ще вземе решение да започне производство и няма да остави Mission X само като експонат.

коли автомобили електрически автомобил електромобили хиперавтомобил Porsche