М оделите на Porsche от много време изглеждат доста сходно. Компанията дори често е подигравана от известни автомобилни журналисти (особено Джеръми Кларксън), че колите ѝ не са се променили от десетилетия.
Porsche не изглеждаше да се трогва от тези критики нито пък почитателите ѝ. Напротив, компанията си има доста успешна гама, чийто дизайн макар и сходен, постепенно се развива и подобрява. Но с наближаването на електрическата ера, Porsche обмисля да направи и някои по-радикални промени, съобщава Autocar.
Според ръководителя на екстериорния дизайн на Porsche Инго Шейнхюте, промени действително ще има, но те „трябва да бъдат еволюция“, която да следва досегашните разработки. Въпреки това промените ще са осезаеми и наскоро представените Mission X и Vision 357 „крият“ улики за това какво предстои. Той допълва, че елементи от тези коли ще повлияят на дизайна и на седаните и SUV-овете на компанията.
„Обединяваме всички идеи в прототип, но трябва да видим как те ще се развият. Някои елементи са ключови за нашия бранд. Например дългата светеща арка и в Mission X виждате как тя ще се развие, като има внедрено логото на Porsche. Уверен съм, че това е нещо, което ще видим в серийно производство. Двата прототипа са много различни. 357 е любовно писмо за оригиналната форма на Porsche, а Mission X е развитие на дизайна на Porsche”, коментира той.
SUV-овете може да получат елементи именно от 357.Част от страничните линии съзнателно са направени по-заострени и обикалят колата. Именно този елемент може да бъде приложен към SUV-овете, казва Шейнхюте.
„Правим коли от 75 години и са ни наричали най-мързеливите дизайнери в индустрията. Винаги се опитваме да сме възможно най-иновативни, но не искаме да направим пълна революция на дизайна ни. Той трябва да бъде еволюция и това е рецептата, която използваме 75 години“, допълва той.
Очаквано, най-трудна за дизайн е 911. Това е моделът с най-голяма история на марката. Въпреки това за настоящето поколение на 911, Porsche е имала половин дузина варианти с много големи разлики, всички обаче е трябвало да следват историята на модела.
За съжаление, не всичко от историята на компанията има бъдеще. Шейнхюте казва, че силуетите на 944 и 928 не са интересни за компанията. Според нея те са използвани главно, защото хората ги разпознават, че „това са автомобили“. „Но с електрическите коли, нямаме такива символи и не искаме да изпращаме фалшиво послание. Символът може и да работи, но трябва да сме честни и да създадем атрактивна идея. Лично мисля, че може да сработи, но ще бъде грешно да го използваме“, допълва той.