С лед като HiPhi обяви, че затваря за шест месеца (дали ще отвори, това е доста сложен въпрос), сега е ред на американската Fisker да влезе в полезрението на световните медии, но не с лансирането на нов продукт, а с новината, че се подготвя за банкрут, пише The Wall Street Journal. Новината идва, след като Fisker обяви на инвеститорите, че „силно се съмнява“, че може да изпълни всичките си финансови задължения без вливане на пари.
Проблемният стартъп, основан от Хенрик Фискер, е наел съветници по несъстоятелност, които да помогнат при потенциално подаване на документи, според WSJ. Компанията е произвела – опа, грешка, нейният доставчик Magna е произвел – около 10 000 автомобила от електрическия кросоувъри Ocean. Продадени са около половината от тях.
Продуктът бе лансиран във времена на спад в търсенето. Отделно се сблъсква с регулаторна проверка за спирачни проблеми и изпепеляващи ревюта най-големите медии в технологичната сфера. Компанията трябваше да намали производството през декември заради слабо търсене и модел на продажби, който не работеше. WSJ съобщава, че Fisker иска да премине към дилърски модел от модела за директни продажби, но не е ясно дали ще издържи достатъчно дълго, за да го направи.
Компанията има дълг от един милиард долара, което означава, че ще са необходими много продажби на Ocean, за да се излезе от тази дупка. Компанията също така търси спасение в лицето на голяма марка от т. нар. Наследствени производители, като през последния месец се говори, че се водят преговори с Nissan.
Австрийската Magna, която се занимава с производството на Ocean, посочва бизнеса с Fisker като един от своите финансови рискове.
Цената на акциите на компанията е паднала с над 97% от първоначалното й публично предлагане, както посочва WSJ. Няма нов продукт, който да е близо до производство, и дори игнорирайки грешките, повечето ревюта на модела Ocean не го намират за особено завладяващ. И тъй като производството му е възложено на Magna в Австрия, това значи, че моделът не се класира за държавната субсидия в САЩ по договора IRA.
Компанията е в бурни води и ако този материал на WSJ е верен, изглежда подготвя спасителните лодки.