Д елото срещу О. Дж. Симпсън е една от най-големите сензации в САЩ, а магистралното бягство на същия – една от най-големите телевизионни (безплатни) реклами за Ford. През юни 1994 г. десетки милиони американци гледат процесията, на чело на която е белият Ford Bronco със звездата на американския футбол зад волана му.
Две години по-късно Bronco бе изваден от продажба, за да се върне отново прероден в тези наистина атрактивни офроуд форми. Новият модел вече се предлага във версии с 2 или 4 врати, както и модификация Sport, но и в двата случая говорим за едно: порасналите момчета вече имат подходяща играчка за пясъка (или калта), за да повишат нивото на адреналин в кръвта си. Това е един истински всъдеход, но с много стилни ретро препратки. Такива, които го връщат чак до началото през 1966 г., когато се появява първообразът.
Много отдавна не съм използвал думата всъдеход, но новият Bronco е именно такъв. Той най-добрите в класа пътен просвет и дълбочина на газене, изразяващи се съответно в 294 мм и 851 мм! За да се почувствате още по-сигурен на силно пресечен терен, заводски моделът може да бъде поръчан с 35-инчови гуми, с които да си гарантирате ъгъл на отход от 37,2 градуса. Всичко това говори за наистина впечатляващи способности извън пътя, на които Jeep Wrangler може само да завижда.
Ford Ranger: Елитният корпус на щурмоваците (тест драйв)
Друг любопитен факт е, че Bronco ще се предлага със 7-степенна ръчна скоростна кутия и 10-степенен „автомат”. Две са възможностите за задвижване: базовият 2,3-литров EcoBoost е с 270 к.с. и 420 Нм въртящ момент, докато 2,7-литровият V6 агрегат предлага 310 „коня” и 542 Нм въртящ момент. Две са и възможностите за избор на 4х4 системата за задвижване на колелата. За тежък офроуд моделът предлага Trail Toolbox. В този набор от технологии се включва Trail Control, което на практика представлява круиз контрол на ниска скорост за следване на коловоз; Trail Turn Assist намалява радиуса на завоя извън пътя с помощта на т. нар.; Trail One-Pedal Drive повишава самочувствието на водача при преминаване през скалист терен. Системата Terrain Management System предлага до седем режима: Normal, Eco, Sport, Slippery, Sand, Baja, Mud/Ruts и RockCrawl.
Всички тези изключителни офроуд качества са пакетирани във форми, които не може да оставят търсачите на силни усещания безразлични. Оригиналът е само с две врати, но новият модел може да се поръча и с четири. И в двата случая вратите може да се демонтират, като по-дългият Bronco може да побере демонтираните четири врати в специални чанти на борда. Версията с две врати е с демонтируем твърд покрив, докато тази с четири врати – с подвижен гюрук. Към това Ford добавя изключително богат арсенал от възможности за персонализация, в това число различни видове врати, различни стоманени брони с вградени лебедки, различни дизайни на радиаторната решетка, покривни багажници, LED фарове на покрива и др.
Интериорът също е вдъхновен от оригиналния Bronco. Тук дизайнерите са препрели ретро препратките с модерното под формата на 12-инчов централен дисплей за системата SYNC4. Интересен факт е, че материалите в купето са водоустойчиви, за да не подлежат на климатичните влияния, когато вратите и покривът са свалени.
Най-важните 4х4 автомобили в историята
Тази играчка за пораснали момченца идва и на много атрактивни цени (поне в САЩ). Стартовата започна от $28 500, а най-скъп (от седем варианта) е Ford Bronco First Edition ($59 305). Първите доставки на модела са планувани за пролетта на 2021 г. Очакваме да видим кога (и дали) моделът ще се появи в Европа.
Jazz отваря нова глава в историята на Honda
Cupra el-Born е най-спортният електрически хечбек на VW Group
Това е дигиталният интериор на S-Class. Инфоразвлекатената система е дело на българи