Mercedes е сред компаниите, които усилено развиват своите електрически автомобили. Засега те са отделени в собствена гама с името EQ и със специфичен дизайн. Това обаче няма да е винаги така, казва вицепрезидентът на Mercedes Кристоф Старжински в интервю за TopGear.
Старжински оглавява цялостната инженерна разработка на автомобилите в Mercedes. Преди да поеме този пост, той ръководеше само развитието на електрическите платформи на компанията. Издигането му е логична стъпка – все пак Mercedes планира след време да произвежда само изцяло електрически коли.
Един от въпросите към него е дали по-слабите продажби на EQS и EQE са такива, защото традиционните клиенти на Mercedes не харесват този стил и искат нещо по-традиционно. „Имахме такъв коментар и го приемаме много сериозно. Гледайки дизайна на Concept CLA и малко по-напред в бъдещето, мисля, че ще видим адаптации към него“, казва Старжински.
Затова и Concept CLA се завръща към по-традиционния силует на Mercedes. Има и разпознаваема предна решетка. „Това е само първи поглед към това, което може да очаквате в бъдеще от Mercedes-Benz”, казва Старжински.
Друга промяна ще е и името. Concept CLA е електрически по замисъл, но няма буквите EQ в името си. И това не е случайно.
„Ще се казва C. За нас EQ е много силен бранд за електрически технологии и ще го запазим. Остава въпросът с номенклатурата. Как да кръщаваме колите? В крайна сметка, нашата цел е да минем изцяло на електричество. Така, че ципът ще се затвори и номенклатурата ще се случи по естествен път“, казва Старжински.
Иначе казано, след като всички модели на марката станат електрически, няма да има нужда от S и EQS разделение. Тогава ще останат само традиционните имена, а EQ ще премине към технологиите. Старжински дори намеква, че тази промяна може да започне да се реализира още с електрическата G класа.
Той допълва, че компанията е доволна от развитието и навлизането на електрическите си коли. В САЩ например електрическите модели са завърнали доста клиенти обратно към бранда, което е положителен знак, че компанията е на прав път.
„Много сме доволни и в Европа, където интересът към електрическите коли като цяло расте. В Китай е различна ситуация. Там Е и S имат много малък пазарен дял и трябва да сме търпеливи“, коментира Старжински. Той допълва, че макар интересът в Китай за такъв тип луксозни коли да е по-слаб, двата модела са по-продавани от конкурентите си и за всички това е оптимистично, но „ние германците имаме тенденция да не сме най-големите оптимисти“.