А втономните автомобили са една от големите цели на бранша, но засега остават привидно далеч от реалността. Има доста тестове с тях, но и дискусии доколко е разумно да се внедряват и може ли да им се има доверие.
В интервю за TopGear главният технологичен директор на Mercedes-Benz Маркус Шафер казва, че компанията ще продължи да развива автономното управление, но има специален подход. „За нас е много специално да сме първите, които ще продаваме кола с Ниво 3 на автономния в САЩ. Ние сме единствените, които имаме лиценз за Ниво 3“, казва той.
„Аз съм голям почитател на това име – асистиращи системи. Те трябва да ви помагат. Не трябва да ви дразнят. Не трябва да съм в колата и да се притеснявам какво ще направи тя и кръвното да ми е високо. Да не съм сигурен какво ще се случи след секунда“, казва Шафер.
Затова Mercedes има по-специален подход. Колите с Ниво 2 на компанията са направени с цел да асистират на шофьора и да го успокоят, да направят шофирането по-лесно. „Те се центрират на пътя, изпреварват и имат функция за смяна на лентата, но без да правят рисковани маневри“, допълва Шафер.
„Според мен те са наистина полезни при дълги пътувания. Успокояват ви. Слизате от колата и сте имали приятно возене и кръвното ви не е високо“, коментира той.
Проблемът според Шафер е при преминаването от Ниво 2 към Ниво 3. „Ако смесиш Ниво 2 с частични функции на Ниво 3, тогава създаваш много, много неудобна ситуация и това вече не е асистираща система“, смята Шафер.
Затова Mercedes прави ясно разграничение между различните възможности на системите. „Имаме и Ниво 3 система, в която наистина можеш да не държиш волана, да вършиш други неща и няма объркване“, коментира той.