Mercedes не е във форма. Компанията отчете продажбите в САЩ за третото тримесечие, които бележат поредно тримесечие на спад за EQB, EQE и EQS.
Продажбите на тези три електрически модела са спаднали с 42% през третото тримесечие на годината. Ако миналата година за същия период са били продадени 9984 автомобила, докато за същия период от тази – 5769.
Mercedes не прави разбивка по тип каросерия, така че не става ясно дали SUV-версиите на EQE и EQS са по-добри или не от седаните. Така или иначе, нещата не изглеждат добре за подбранда EQ.
Най-зле се представя EQS, чийто спад на продажбите на годишна база достига 50% спрямо предходната година.
Компанията призна по-рано тази година, че е била твърде ентусиазирана относно целите си за електрификация, преди да се откаже от планираната си голяма EV платформа, която първоначално трябваше да дебютира през 2028 г. През май главният изпълнителен директор Ола Калениус потвърди, че ще се ориентира към стратегия, подобна на подхода на BMW, предлагайки EV и задвижвани с ДВГ версии на следващата S-класа вместо нов EQS.
Но не само електромобилите са големите губещи в щатите. E-класата, само две години след голямото си обновяване, е спаднала с 51% спрямо същия период на миналата година. Кабриолетът SL преживява още по-лоша година, с огромен спад от 81%.
Но, въпреки тези спадове, общите продажби на Mercedes са нараснали със сериозните 11% спрямо третото тримесечие на 2023 г.
От другата страна е статистиката на BMW, която показва, че от януари до септември продажбите на електрическите модели на баварците са нараснали с цели 22,6%. За последното тримесечие ръстът на BMW EV е бил 10,1%. А пък спадът на Mercedes EQ в световен мащаб за Q3 е зели 31%.